Nejpomalejší tým startovního pole HRT věří, že mu v příští sezóně nebude kvalifikační pravidlo 107 procent činit žádné problémy. Mohlo by být i přísnější.
"Z hlediska konstruktéra formule 1 by měl být ten limit nižší, spíš pět než sedm procent," řekl technický ředitel HRT Geoff Willis. "Podle mě je třeba od týmů očekávat, že budou fungovat na určité úrovni, tak to ve formuli 1 chceme."
Zatímco v příští sezóně nebudou moci do závodů startovat jezdci, kteří se nevejdou do 107 procent nejrychlejšího času první části kvalifikace, letos žádná omezení neplatí. A v letošní sezóně by v některých závodech HRT s takovým pravidlem potíže měl, v budoucnu je neočekává.
"Je jasně vidět, že si udržujeme relativní rychlost, nebo dokonce zrychlujeme vůči předním vozům," konstatoval Willis. "Ztráceli jsme 6,5 procenta a teď jsme s kvalifikačním časem obvykle do 4,8 až 5 procent. Vůz je v podstatě stejný, takže si myslím, že to je díky jezdcům. Oba s týmem spolupracují velmi dobře a mají dobrý vztah."
Tým HRT se nedávno rozešel s konstruktérem Dallarou, který mu postavil letošní vůz. Vývoj probíhá teď čistě v režii španělské stáje.