HRT nenašlo kupce, chce srovnat dluhy a ukončit činnost

HRT nenašlo kupce, chce srovnat dluhy a ukončit činnost

Španělský tým HRT během svého tříletého působení ve formuli 1 vždy balancoval na okraji přežití. Nadšení stáji nikdy nechybělo a několikrát dokázala uspět proti Marussii, nyní v F1 končí.

V oficiální startovní listině pro rok 2013 chybí španělský tým HRT, který se v závěru sezony dostal do finančních problémů a byl nucen propustit všechny zaměstnance z továrny, kteří necestují na závody.

Španělská investiční společnost Thesan Capital, která tým vlastní, ho před Velkou cenou USA nabídla k prodeji. Cílem bylo najít kupce ještě před 30. listopadem, do kterého bylo třeba podat přihlášku a uhradit poplatek za účast v šampionátu. Startovné činilo v případě HRT 500 000 amerických dolarů. Podle britského Autosportu o odkupu stáje sídlící v Madridu jednala čínská společnost Chery Automobile, ale k dohodě nedošlo. Nyní se tým snaží zaplatit dluhy svým věřitelům, aby mohl ukončit svou činnost bez finančních pohledávek. Představitelé týmu odmítají cokoliv komentovat.

Stáj se původně přihlásila do výběrového řízení probíhajícího v roce 2009 za účelem rozšířit startovní listinu F1 pod vedením bývalého španělského jezdce F1 Adriána Campose jako Campos Meta. Tým byl vybrán, ale ještě před svou první sezonou v roce 2010 prošel reorganizací a změnou názvu na Hispania Racing Team. Většinovým vlastníkem se stal José Ramon Carabante a do čela stáje dosadil Colina Kollese, který už měl zkušenosti z vedení týmu Midland/Spyker/Force India. V polovině sezony 2011 pak HRT odkoupila společnost Thesan a šéfem se stal další bývalý jezdec F1 a v úvodu roku 1988 dokonce Camposův týmový kolega u Minardi Luis Pérez-Sala.

Roku 2010 HRT startovalo s šasi Dallara, po rozchodu s italským výrobcem si stáj navrhovala šasi vlastní. Během tří kompletních sezon tým vystřídal osm pilotů, vždy používal motory Cosworth. Z 58 pokusů o kvalifikaci tým dvakrát neuspěl, jednalo se o úvodní závody sezon 2011 a 2012 v Melbourne. I přes nízký rozpočet se tým několikrát dokázal přiblížit stejně zkušené Marussii, kterou dokonce v letech 2010 a 2011 porazil v Poháru konstruktérů. Nejlepším výsledkem v závodě zůstává třinácté místo Vitantonia Liuzziho z Velké ceny Kanady roku 2011.

Dosud posledním týmem F1, který ukončil svou činnost, bylo v roce 2008 Super Aguri.

Doporučujeme

Články odjinud