HRT: Máme v úmyslu nechat oba jezdce závodit celý rok, ale nic není jisté

V dvouleté historii týmu HRT se ještě ani jednomu jezdci nepodařilo ve španělském voze odjet celou sezónu. Nový šéf to chce změnit, ale připouští, že se to nemusí podařit.
HRT: Máme v úmyslu nechat oba jezdce závodit celý rok, ale nic není jisté

HRT vstoupí do letošní sezóny se zvláštní jezdeckou dvojicí Kartykejan - de la Rosa. Zvláštní proto, že její věkový průměr bude za týden (de la rosa oslaví 41. narozeniny) 38 let. Vzhledem k historii HRT se proto nabízí předpoklad, že se do konce roku alespoň jednou změní.

Ve větším ohrožení ze strany třetího jezdce Daniho Close se zdá být Kartykejan, který loni nevydržel v závodní sedačce ani polovinu sezóny. "V úmyslu teď máme ho nechat závodit celou sezónu, ale ve formuli 1 není nic jisté, na svém místě musíte pracovat v každém závodě," řekl šéf HRT Luis Pérez-Sala pro IANSA. "Ale teď je to tak, že Narajn a Pedro budou závodit celou sezónu."

Smlouvu s de la Rosou podepsalo HRT už loni a důvod je zřejmý, pokud pomineme finance. Španěl je velmi zkušený a jeho technických schopností si cenil i top tým, jako je McLaren, u něhož dlouhodobě pracoval. Proč ale znovu Kartykejana?

"Vybrali jsme si ho, protože se zná se členy týmu," vysvětloval Pérez-Sala. "Loni pro nás odjel 8 z 19 závodů a byl velmi spolehlivý, málokdy se dostal do problémů, dokončil sedm závodů. Ve svém posledním závodě v Indii předvedl skvělý výkon a my jsme s ním byli spokojení."

Pro letošní rok, který bude vzhledem k rozsáhlé reorganizaci pro HRT rokem přechodným, nemá Pérez-Sala přehnané cíle. "Pokud se dokážeme udržet před Marussií, budeme spokojeni. A pokud se přiblížíme Caterhamu, tak budeme nadšení. Ale naším prvním cílem je se rozjet, zlepšit spolehlivost a zlepšovat se v průběhu sezóny."

Další článek: Räikkönenova smlouva má výsledkovou klauzuli

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10