HRT: Je to ostuda, oba vozy vyřadily problémy s brzdami

HRT: Je to ostuda, oba vozy vyřadily problémy s brzdami

Mezi novějšími týmy opět zvítězil Caterham, oba jeho jezdci závod úspěšně dokončili. Španělská stáj HRT naopak zklamala, oba jezdce vyřadily potíže s brzdami.

Caterham
Jezdci Caterhamu se v cíli Velké ceny Kanady objevili v pořadí Kovalainen, Petrov, a to na osmnáctém a devatenáctém místě.

Heikki Kovalainen není z dnešního závodu zrovna dvakrát nadšen, protože GP Kanady prý nenaplnila očekávání týmu. "Pro mě to bylo klidné odpoledne. Dobře jsem odstartoval, brzy jsem předjel Sennu, ale pak jsem se trápil s pneumatikami, což mě možná trošku zdrželo. Naše rychlost nebyla dnes taková, jakou jsme očekávali, a byli jsme předjeti o kolo o něco dříve, než jsme předpokládali."

Jeho týmový kolega Vitalij Petrov si naopak dnešek nemůže vynachválit: "Pro mě to byl dobrý závod. Se svým týmovým parťákem jsem bojoval až do konce závodu, měl jsem dobré zastávky v boxech, které mi pomohly udržet se v boji během celého závodu. Degradace pneumatik nebyla s ohledem na teplotu trati tak moc špatná, neměli jsme žádné problémy s autem, takže vzhledem k tomu, kde teď jsme, to byla dnes odpoledne dobrá práce. Pro příštích několik závodů máme nějaká vylepšení a jejich cílem je dostat nás do pozice, kdy budeme moci bojovat s jedním nebo se dvěma týmy, které jsou před námi. To je další pozitivní znamení pokroku, takže určitě jdeme tím správným směrem.

Marussia
Charles Pic viděl cíl Velké ceny Kanady jako poslední, tedy dvacátý. Jeho týmový kolega Timo Glock musel kvůli technickým problémům ze závodu odstoupit.

"V prvé řadě jsem rád, že jsem závod dokončil, tady poprvé, a i když to byl těžký víkend, myslím, že z pohledu týmu a mě osobně to byla dobrá zkušenost, abychom zjistili, kde se potřebujeme zlepšit. Naše rychlost tady ve srovnání s našimi nejbližšími soupeři nebyla dobrá, takže musíme víc pochopit, proč tomu tak bylo." Francouzský jezdec se už ale moc těší na příští závodní víkend. "Další zastávkou je Valencie, trať, na které jsem už předtím závodil, takže tam ztratím méně času při aklimatizaci. Budu tak moci věnovat víc času přípravám auta. V GP2 jsem tam získal pole position a z té trati mám dobrý pocit. Je to jeden z dalších typů městské trati, myslím si tedy, že mně i autu bude sedět mnohem víc."

Timo Glock z Montrealu odjíždí s lehce pesimistickou náladou. "Nebyl to pro mě dobrý závod. První stint byl, myslím, celkem v pohodě, dokud jsem z nějakého důvodu neztratil sílu. Domnívám se, že se motor začal přehřívat. Po čtrnácti kolech jsem se začal hodně trápit s degradací zadních pneumatik. Kombinaci těchto dvou problémů bylo hodně těžké zvládnout. Zastávku v boxech jsme museli udělat celkem brzy, pak jsem vyjel ven mezi modré vlajky, takže nebylo možné využívat nové pneumatiky efektivně." Poté začal jezdec pociťovat velké problémy při brzdění a tým vyhodnotil situaci jako nebezpečnou a donutil jezdce ze závodu odstoupit.

HRT
Oba jezdci HRT nedovezli své monoposty do cíle kanadského závodu, ne však svou vinou. Na obou vozech se totiž vyskytly problémy s přehříváním brzd. Luis Perez-Sala, šéf týmu, prý problémy tohoto typu v Kanadě očekával, označuje však za ostudu, že tímto způsobem v závodě skončily oba vozy. "Pravdou je, že nemůžu popřít, že jsem zklamán, protože je to první závod, který jsme nedokončili ani s jedním autem," říká šéf španělské stáje.

"Je to škoda, protože jsme měli nejlepší závod sezony," smutní de la Rosa. "Už od prvních kol mi vysílačkou říkali, abych zchladil brzdy. Já jsem dělal všechno, co jsem mohl. Ačkoliv jsem zůstal na trati ještě pár dalších kol, degradace byla příliš veliká, do konce závodu jsme to nemohli zvládnout. Udělali jsme tedy správné rozhodnutí, odstoupili jsme ze závodu," povzdechl si Pedro de la Rosa. Stejné zážitky má z GP Kanady 2012 i jeho týmový kolega Narajn Kartykejan.

Doporučujeme

Články odjinud