Hrozí penalizační chaos a vyrovnávání motorů?

Ve Španělsku přišlo několik informaci z oblasti pohonných jednotek, které ale nejsou úplně nové.
Hrozí penalizační chaos a vyrovnávání motorů?

Nedávno byly přijaty některé změny v oblasti pohonných jednotek. Jejich součástí mají být i úsporná opatření. Počet pohonných jednotek na sezónu má v dalších letech klesnout na tři. Jenomže… v případě baterií, elektroniky a MGU-K si bude muset jezdec vystačit jen se dvěma kusy na sezónu.

Máme pátý závod a Hamilton má už nyní čtvrté MGU-H. Existují proto obavy, že se v budoucnu dočkáme u všech nebo většiny týmů mnoha penalizací za překročení povolených počtu kusů komponent.

Charlie Whiting si to ale nemyslí. To, co jsme viděli letos, byla odchylka, řekl. Předchozí dva roky jsme u Mercedesu nic takového neviděli.

FIA potvrdila změny pravidel v oblasti motorů

FIA potvrdila změny pravidel v oblasti motorů

Vyrovnání motorů

FIA už dříve naznačila, že bude chtít, aby v příštím roce měly pohonné jednotky přibližně stejný výkon. Konkrétně na trati typu Barcelona má být rozdíl maximálně 0,3 sekundy. FIA prý má potřebné simulační nástroje k tomu, aby to dokázala změřit. Pokud bude po prvních třech závodech rozdíl větší, požádá Strategickou skupinu o změnu pravidel. Ty by platily od roku 2018.

Slabé, říká Horner

Christian Horner si myslí, že finální dohoda je slabá. „Je to velmi slabá dohoda, řekl. Bohužel, je to škoda, více nebylo možné dosáhnout. Když se na to podíváte z té lepší stránky, je to lepší než nic.“ 

Toto Wolff samozřejmě s Hornerem nesouhlasil a myslí si, že nová pravidla přinesla řadu pozitivních změn. 

„Dosáhli jsme výrazného snížení cen v průběhu dvou let, otevřeli jsme prostor pro vývoj ostatních, aby mohli dohnat ztrátu. Navrhli jsme povinnost dodávat, takže žádný tým neskončí bez smlouvy o motoru.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Verstappen si stále teprve zvyká na RB12

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10