Hranice mezi komunitou F1 a fanoušky padají

"Před několika lety bylo nepředstavitelné, aby tým nechal nahlédnout do své továrny. US F1 se snaží tyto hranice posunout ještě dále."

 


Máme tu na krku novou špionážní aféru. Ale tentokrát vznikla na úplně jiných základech. Podpořila v lidech nadšení a touhu dostat se na kloub příprav týmů formule 1 na novou sezonu. A formule 1 jim vyšla vstříc.

Mám na mysli zejména utajený zaváděcí test Williamsu tento týden na okruhu Silverstone. Na internetu se pak objevilo velmi neprofesionální video, které nechalo nahlédnout do nitra příprav Williamsu na panenskou jízdu nového monopostu populárního týmu.

Ve skutečnosti se ale jedná o video velmi profesionální. Na svém twitteru se Rubens Barrichello na oko čertil, že někdo dokázal natočit utajené přípravy týmu a dokonce samotné video se tak na YouTube snaží tvářit. Ve skutečnosti se ale jedná o promyšlenou aktivitu marketingového oddělení týmu, který tak působí "lidštěji". A to je dobře, protože přesně to formule 1 potřebuje.

Kdo pamatuje doby, kdy sebemenší aktivita v průběhu víkendů Grand Prix byla skryta za paravány a frustrovaní kameramani si připadali naprosto zbyteční, dokáže ocenit narůstající otevřenost týmů vůči fanouškům formule 1. Před několika lety bylo nepředstavitelné, aby tým nechal nahlédnout do své továrny. Dnes u toho ještě vtipkují. US F1 se snaží tyto hranice posunout ještě dále. Týmům k tomu pomáha internet. Oficiální prezentace stájí na portále YouTube (F1sports má svůj účet) či Facebooku (F1sports má svůj účet) se stávají samozřejmostí. Samotní jezdci mají své účty na Twitteru (F1sports má také svůj účet). Pravdou je, že spíše ti brazilští než evropští, ale to je pouze otázkou času!

Dokážete si toto představit za éry Jeana Todta nebo Rona Dennise?! Však vzpomeňte na slavné video McLarenu, kde se tenkrát ještě spíše pouze formální šéf týmu Martin Whitmarsh stal hlavní hvězdou vtipného vystoupení před historicky prvním nočním závodem formule 1 v Singapuru? Nepředstavitelné. Však jsme také při oficiální tiskové konferenci před samotným závodem v Singapuru na tuto notu navázali:

Q: (Tomas Richtr – TV Nova) To the McLaren drivers: could you please quantify the advantage from the headlights that your team at Woking installed on your car last week?
HK: Yeah, I had a chat about that with my engineer but I still prefer the aerodynamic advantage, so I will keep the lights off.
LH: For me, I thought I needed a bit more downforce, so I’ve opted to use them.

Otázka: (Tomáš Richtr - TV Nova) K jezdcům McLarenu: můžete, prosím, vyhodnotit výhodu, kterou poskytují světla, která váš tým z Wokingu minulý týden na auto nasadil?
Heikki Kovalainen: Yeah, hovořil jsem o tom se svým inženýrem, stále preferuji aerodynamickou výhodu, takže si je nenasadím.
Lewis Hamilton: Co se mě týče, potřebuji trochu přítlaku, takže jsem se rozhodl je použít.

Zejména Hamiltonova odpověď mi přijde jako úžasná pointa v celém příběhu. Jen dokazující, že svět formule 1 už není takovou primadonou, jakou léta bývala. Je ochotna vtipkovat, přiznávat chyby, hovořit, dokonce se i temperamentně rozzlobit...

A mohu vás ujistit, že to je teprve začátek. Hranice mezi komunitou formule 1 a jejími fanoušky padají.

Další článek: Podle Alonsa budou letošní časy v testech obzvlášť zavádějící

20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.
19. června | Toto Wolff řekl, že jeho komentáře, že by Mercedes mohl o jezdecké sestavě rozhodnout až v zimě, byl vtip... vystřelil si z opakovaných dotazů novinářů.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00