Hráli jsme si s ohněm, říká Abiteboul o problémech v roce 2017

Cyril Abiteboul připustil, že si Renault v roce 2017 hrál s ohněm, když se věnoval výkonu na úkor spolehlivosti. Red Bull s motorem vyhrál tři závody, ale všechny tři motory měly problémy se spolehlivostí.
Hráli jsme si s ohněm, říká Abiteboul o problémech v roce 2017

Christian Horner si postěžoval, že z pohledu spolehlivosti pohonné jednotky byla sezóna 2017 nejhorší za deset let. Ke konci sezóny mělo největší problémy Toro Rosso. Dokonce došlo k roztržce mezi italským týmem a Renaultem.

Letošní spolehlivost byla nejhorší od roku 2006, stěžuje si Horner

Letošní spolehlivost byla nejhorší od roku 2006, stěžuje si Horner

„Je zřejmé, že velkým negativem byla v roce 2017 spolehlivost,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com. Stála hodně náš tým, ale také naše zákaznické týmy, za což se omlouvám.“ 

„Museli jsme být velmi agresivní, abychom vytvořili platformu pro dokončení konvergence s ostatními výrobci pohonných jednotek.“

„Byla to kombinace zcela nového motoru a tedy i nedostatku kilometrů na dynamometru během zimy. V průběhu zimního testu jsme objevili některé problémy a další na začátku sezóny. To už pro nás bylo pozdě na reakci a zlepšení.“

Za špatnou formu Renaultu může Briatore, říká Abiteboul

Za špatnou formu Renaultu může Briatore, říká Abiteboul

„Později v sezóně jsme si trochu hráli s ohněm a odemykali nové výkonové režimy, které měly určitý dopad i na spolehlivost. Také jsme měli problém s tím, že určitá opatření v oblasti chlazení bylo obtížné uplatnit u některých týmů.“

Abiteboul se opět vrátil k problémům Toro Rosso, které podle něj ve druhé polovině sezóny trpělo problémy, protože nemohlo dodržet stejné chladicí limity jako ostatní týmy s motorem Renault.

„Našli jsme nové způsoby, jak provozovat motor s vyšším výkonem, což vyvolalo první sérii problémů. Při větším počtu kilometrům jsme začali mít problémy se spolehlivostí související s životností dílů.“

„Snažili jsme se to zvládnout snížením provozní teploty. Některé týmy to zvládly udělat, ale ne všechny.“

„Spolehlivost nás stále hodně. Myslíme si, že nás to stálo nějakých 45 bodů – to je páté místo v šampionátu, což byl náš cíl.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (18) Další článek: O sezóně 2018
21:02 | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
19:53 | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
13:07 | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.
10:48 | Force India půjde v 11:15 před stewardy kvůli uvolněnému kolu na voze S. Péreze ve včerejším tréninku.
22. června | V Kanadě měl Mercedes nasadit motor specifikace 2.0. Po odkladu do Francie je to nakonec lepší verze je 2.1.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink Hamilton (1:32.231)
2. trénink Hamilton (1:32.539)
Sobota 23. června 2018
3. trénink Bottas (1:33.666)
Kvalifikace Hamilton (1:30.029)
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10