Společnost Codemasters slibuje coby tvůrce F1 2010 nejlepší formulovou hru všech dob, jež se má co nejvíce přiblížit realitě.
K projektu byli proto přizváni specialisté ze všech oborů, jezdce zastupoval Anthony Davidson, jenž působil u týmů Minardi, BAR a Super Aguri. Další se přidají. Brit pracoval jako konzultant v oblasti chování vozu, specifik jednotlivých okruhů a průběhu závodního víkendu očima jezdce.
Hra nabídne možnost si prožít kariéru pilota formule 1, vše se má odehrávat právě z jeho pohledu. Kromě jízd v trénincích, kvalifikacích a závodech čeká hráče komunikace s týmem o nastavení vozu, dění na trati, či například počasí, ale také interakce s tiskem. Zájem médií o vás bude růst společně s vašimi úspěchy.
"V F1 2010 máme dva druhy tisku," vysvětloval šéfdesignér hry Stephen Hood pro oficiální web formule 1. "Jsou to formální tiskové konference podobné těm, které uvidíte v televizi po kvalifikaci a závodě, kde jsou dotazováni první tři jezdci."
"Zvídavější otázky budou přicházet náhodně od médií v paddocku. Budou se vás ptát, proč se vám dařilo nebo nedařilo v dané jízdě, nebo budou zjišťovat možnosti přestupu k jinému týmu. Odpovědi, které poskytnete v těchto rozhovorech, budou mít vliv na vaši kariéru a způsob, jakým je na vás nahlíženo ve světě formule 1."
Realitě se co nejvíce snaží hra přiblížit designem tratí. Každý okruh byl detailně nafocen a pro jeho tvorbu posloužila reálná počítačová data. Výjimkou byl okruh v Koreji, který ještě nestojí, ale programátoři jej připravili ve spolupráci s lidmi, kteří na jeho výstavbě pracují. Ve hře tak bude možné závodit v Koreji ještě dříve, než se uskuteční reálný závod šampionátu.
Chování vozu si hráč bude moci určit dvojím způsobem. Pro každý okruh bude mít monopost dobré základní nastavení, které bude možné změnit buď přímo úpravou jednotlivých parametrů, nebo prostřednictvím inženýra, kterému sdělíte požadované vlastnosti, jako je například přetáčivost. Během jízdy pak bude možné měnit nastavení sklonu předního přítlačného křídla, stejně jako v reálné formuli 1.
Zadní křídlo s průduchem se jako vynález McLarenu dostalo do hry také, ale jen v jakési pasivní formě. To znamená, že jezdec ho nebude moci ovládat, ale hra ví, které vozy jsou jím vybaveny a ty budou dosahovat vyšších maximálních rychlostí. Zvlášť hrdí jsou tvůrci hry na systém dynamického počasí, který podle jejich slov žádná jiná hra v minulosti nenabídla. Náhlé změny povětrnostních podmínek mají učinit závody dramatické.
Zážitek blízký realitě mají přinést také zastávky v boxech, chování různých směsí pneumatik, či například zvukové projevy jednotlivých motorů, které byly zaznamenány během předsezónních testů.
Samozřejmostí je multiplayer, najednou bude moci srovnat své síly online maximálně 12 hráčů.
Hra F1 2010 vyjde 24. září pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Codemasters již pracují na F1 2011, která bude mimo jiné reflektovat návrat KERS.
Video a obrázky ze hry si můžete prohlédnout ZDE.