Howett: Red Bull čekají s dvoupatrovým difuzorem kompromisy

Nový difuzor neznamená okamžité zlepšení a integrace je obtížná.
Red Bull Racing představoval v úvodu sezóny nejvážnější konkurenci pro vozy s dvoupatrovými difuzory, jejichž definitivní legalizace ho ale poškodí. Rychlost monopostu RB5 dodává mimo jiné i netradičně řešená záď, kterou musí Adrian Newey přepracovat, aby mohl dvoupatrový difuzor do vozu integrovat. Tím se přípraví o část výhod, které jeho inovativní řešení přineslo.

"Red Bull využívá odlišné řešení. Abych byl upřímný, tak je zřejmě dražší než (dvojitý) difuzor," vysvětlil prezident týmu Toyota John Howett pro L´Equipe. "Koncept Red Bullu se točí kolem velmi nízké zadní části vozu, díky které funguje aerodynamika. Pokud chce Red Bull nasadit dvojitý difuzor, musí zadní část zvednout."

"Pro ně to tedy bude otázka kompromisu. Sníží nasazení dvojitého difuzoru celkovou výkonnost zádi vozu? Jak mohou oba koncepty fungovat společně? Nebude to tak jednoduché, jako přidat nový díl pro okamžitý zisk, protože riskují, že ztratí část současné výkonnosti."

Přechodné verze nových difuzorů nasazují týmy již od Grand Prix Číny, před kterou odvolací soud dvoupatrové verze definitivně legalizoval. Ty však neznamenaly výrazné zrychlení, jak se někdo mohl domnívat.

"Vůz formule 1 musí být optimalizován od nosu až po záď, takže vše záleží na týmových inženýrech v aerodynamice, jak pokročí ve vývoji a integraci vylepšení. Je to vidět již na příkladech Renaultu a McLarenu, které zavedly nový difuzor v Číně, Force India je pak následoval v Bahrajnu. Netrvá moc dlouho ho do vozu integrovat, ale neznamená to, že budete mít okamžitě výhodu, jak si někteří zřejmě myslí," dodal Howett.

Renault potvrdil, že v Barceloně nasadí již druhou vývojovou verzi nového difuzoru. Dvoupatrový difuzor by mělo vůbec poprvé nasadit Ferrari, zatímco BMW Sauber nikoliv, protože nestihl tento koncept integrovat do dlouhodobého vývojového plánu aerodynamiky.
Další článek: Sezóna pro Toro Rosso začíná až v Barceloně, říká Bourdais

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.