Horší předjíždění a F1 vůbec? Formule 1 se vůbec nezhoršila, říká Massa

Felipe Massa si myslí, že se formule 1 za šestnáct let, co se v královně motorsportu pohybuje, nikterak nezhoršila.
Horší předjíždění a F1 vůbec? Formule 1 se vůbec nezhoršila, říká Massa

Massa si už měl letos užívat formulového důchodu, ale konec Rosberga jeho plány změnil. Brazilec patří k nejzkušenějším jezdcům. V Sauberu debutoval už v roce 2002, takže si toho pamatuje opravdu hodně.

„V době, kdy jsem začal, bylo předjíždění velmi těžké,“ řekl Massa pro Motorsport.com. „Neměli jsme DRS a všichni si stěžovali na totéž.“

„Říkali: ‘potřebujeme předjíždět, nemůžeme sledovat jiný vůz, špičkové týmy mají více než ostatní týmy, je to moc drahé...’ co je jinak? Nevidím velkou změnu.“

Massa chválí Ferrari, i bez hvězd vyrobilo skvělé auto

Massa chválí Ferrari, i bez hvězd vyrobilo skvělé auto

„Možná, že v té době utrácely týmy ještě více peněz než teď, ale rozdíl mezi nejlepšími a nejhoršími byl stejně jako teď obrovský.“ 

„Tohle je F1. Doufejme, že se to v budoucnu změní, ale já velkou změnu nevidím.“

Podle Massy je i výzva, které jezdci čelí, stále stejná. „Jsou to jiné vozy, ale mentalita – způsob, jakým řídíte, jak se snažíte získat co nejvíce z auta, se nijak neliší.“

„Jsou jen jiné typy vozů, pravidla, pneumatiky, motory. Pokud chcete být jezdcem F1, musíte být nejlepší a dostat z auta to nejlepší. V F1 to takhle bylo vždy. Když jsem začínal, nebo to jinak.“ 

Massa se také domnívá, že stále těží z toho, že ve svých začátcích mohl hodně testovat. Mezi léty 2001 a 2008 absolvoval celkem 260 dní testů. Od té doby je to jen 66 dní.

„Zkušenost a respekt, které máte k autu znamenají, že někdy vidíte věci ještě předtím, než se stanou. Mohu mít více zkušeností, ale nemyslím si, že je to tak jiné. Dobrý jezdec je dobrý jezdec.“

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Diskuze (14) Další článek: Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10