Jolyon Palmer podle svých slov ve formuli 1 už nemůže zažít horší víkend než ten, co prožil při Velké ceně Ázerbájdžánu, kde pro něj závod skončil předčasně po problému s motorem.
Pilot Renaultu v prvním pátečním tréninku boural a přišel kvůli tomu o druhý volný trénink. V sobotním tréninku odjel pouze pár kol, než kvůli úniku paliva a požáru musel odstavit svůj vůz. Do kvalifikace pak vůbec nenastoupil.
Do závodu proto nakonec odstartoval z poslední pozice, i když měl jeho vůz potíže i na cestě na startovní rošt. V závodě pak odjel pouze sedm kol, než musel svůj vůz odstavit.
„Ten tlak tu samozřejmě je, nebyl to dobrý začátek sezóny,“ přiznává Palmer. „Když vynecháte trénink, kvalifikaci a sotva odjedete i závod, tak s tím opravdu nic nemůžu dělat. Horší než tohle už to být nemůže.“
„Celkově jsem za ty tři dny odjel jen kolem 30 kol, což je pravděpodobně nejméně, co jsem kdy během víkendu odjel. V pátek jsem se ve voze cítil dobře.“
„Dokonce i v závodě, už na začátku jsme měli potíže, ale cítil jsem se dobře. Předjel jsem (Pascala) Wehrleina, stíhal jsem skupinu před sebou a zdálo se, že to bude zábavný závod. Pak se ale problémy zhoršily a já musel zastavit. Problémy jsme měli už od chvíle, co jsme jeli na startovní rošt. Doufáte, že dokážete dojet do cíle, ale k tomu jsme se samozřejmě ani nepřiblížili.“
„Je to škoda, protože v pátek jsem se v autě cítil dobře. Tohle je závod, kde, když jedete 51 kol bez žádného incidentu, tak pravděpodobně dojedete na bodech.“
Palmer věří, že problémy, které měl Renault a které postihly i další týmy s jeho motory, jen ukazují snahu francouzské značky zlepšit výkonnost svých pohonných jednotek.
„Myslím, že ve F1 je všechno hraniční, všichni se snaží o výkon, obzvlášť na straně motorů, kde víme, že trochu ztrácíme. Myslím, že kluci tlačí, aby to zlepšili,“ dodává Palmer. „Tento víkend nám to vůbec nevyšlo. (Max) Verstappen měl také problém. Nevím, co se stalo (Daniilu) Kvjatovi.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene