Horner uvedl důvody slabšího začátku letošní sezóny

Red Bull měl vloni velmi silný závěr sezóny. Začátek té letošní však byl naopak spíše slabší. Dobrou formu našli rudí býci až v posledních závodech.
Horner uvedl důvody slabšího začátku letošní sezóny

Podle Christiana Hornera měl pomalejší rozjezd Red Bullu v letošním roce několik příčin.

„Především došlo k významné změně pravidel ve dvou základních oblastech na straně šasi,“ řekl Christian Horner pro BBC. Nejvíce podle něj doplatil Red Bull na změny v oblasti předního křídla.

„Měli jsme velmi, velmi silné auto, a myslím, že změna předního křídla nás zasáhla pravděpodobně více než většinu ostatních.“

„Ale myslím si, že kluci si s tím poradili velmi dobře a vidíte, že závod po závodě se auto zlepšuje.“

Dalším důvodem byly podle Hornera pneumatiky. „Minulý rok jsme na tom byli s pneumatikami velmi dobře, pokud jde o degradaci, zvládnutí degradace a tak dále. Nyní jsou pneumatiky robustnější – nejsou tak křehké. Veškerý přínos, který jsme v této oblasti měli, byl negován.“

Třetím důvodem byl přechod na motory Honda. „Rok 2019 byl z hlediska partnerství s motorem vždy brán jako přechodný rok. Řekl bych, že v prvních závodech možná motor dodal více a šasi méně, než jsme si mysleli.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Seidl je nadšený Renaultem: Máme velmi transparentní vztah, říká

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz