Horner: Televizní společnosti by se neměly bát svobody sociálních sítí

Horner: Televizní společnosti by se neměly bát svobody sociálních sítí

Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se televizní společnosti nebudou bránit zveřejňování videí na sociálních sítích.

Nový majitel formule 1, společnost Liberty Media, povolila týmům a jezdcům na svých profilech na sociálních sítích uveřejňovat krátká videa z prvních letošních předsezónních testů v Barceloně.

Něco takového nebylo v dobách Bernieho Ecclestona možné. Bývalý šéf F1 měl totiž pocit, že by to znehodnotilo exkluzivitu dohod o vysílání přenosů F1, za které televizní společnosti platily nemalé peníze.

Fanoušci ovšem tuto novinku (z pohledu formule 1) na sociálních sítích vítají, Horner proto doufá, že jezdcům i týmům tato volnost zůstane a televizní společnosti si uvědomí, že tímto způsobem formule 1 přiláká více lidí, a tím pádem se zvýší i sledovanost přenosů.

Daniel Ricciardo v krátkém videu představil zázemí jezdců Red Bullu.

„Provozovatel televizního vysílání by nikdy nedostal přístup k vysílání toho, co ukazujeme my,“ řekl Horner pro Motorsport.com. „Je třeba, aby se to v konečném výsledku doplňovalo, protože my nebudeme točit nic přímo na trati, to není v naší kompetenci.“

„Ale tím, že budeme představovat závodníky, nabídneme pohled do zákulisí, tak tím jen podpoříme růst počtu lidí, kteří budou chtít zapnout televizi a sledovat závody. Skutečně to celkově vidím jako přínos celému sportu.“

Fanoušci chtějí nahlédnout do zákulisí

Vedení formule 1 povolilo zveřejňování těchto krátkých videí zatím jen pro první testy. Není proto jisté, zda budou mít týmy a jezdci tuto volnost také příští týden při další sérii testů a během samotné sezóny.

„Jsou to ty věci ze zákulisí, po kterých fanoušci touží a bylo skvělé zveřejnit ten obsah,“ dodává Horner. „Nakonec, je to reklama na formuli 1, protože pak, jak počet sledujících vzroste, tak doufejme budou chtít sledovat závody a budou zapínat televizory. Takhle se vzájemně doplňují.“

„My jsme toho rozhodně uveřejnili spoustu. Dokonce mi založili Instagram! Bylo to přijato neskutečně pozitivně. Je to skvělý způsob, jak udělat reklamu tomuto sportu a spojit se s fanoušky.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud