Horner: Systém DAS ukazuje, že F1 musí rychle odstranit nedostatky v pravidlech

Formule 1 potřebuje plán, aby zamezila týmům využít mezery v pravidlech, říká šéf týmu Red Bull Christian Horner.
Horner: Systém DAS ukazuje, že F1 musí rychle odstranit nedostatky v pravidlech

Změny v pravidlech pro příští ročník formule 1 umožní okamžitě reagovat na nasazení nových technologických řešení, které by týmů, který s takovým nápadem přijde, mohly poskytnout výhodu. Systém Dual Axis Steering (DAS), se kterým přišel Mercedes v předsezónních testech a který umožňuje jezdci pohybem volantu k sobě a od sebe upravovat sbíhavost předních kol, podle Hornera ukazuje, že je taková změna potřeba.

„Problém je, pokud si vezmeme DAS jako příklad, je to inovativní a chytrý systém, existují argumenty pro a proti. Důsledkem toho je, že to nevyhnutelně povede ke zvýšení nákladů týmů, které se rozhodnou tento druh technologie využívat,“ řekl pro RaceFans Horner.

Neweyho pravidla pro rok 2021 zklamala. Jsou příliš omezující, říká konstruktér

Neweyho pravidla pro rok 2021 zklamala. Jsou příliš omezující, říká konstruktér

Několik týmů již vyloučilo, že by se snažili přijít s vlastní verzí systému DAS. Především z ekonomických důvodů.

Horner zároveň věří, že pravidla pro rok 2021 neodradí týmy od vývoje jejich vozů. „Dokud je to bráno zodpovědně, je to v pořádku,“ říká.

„Problém je, že pravidla jsou napsána docela složitě a nejsou příliš transparentní. A samozřejmě jde o interpretaci, což je často docela obtížné.“

Nová pravidla podle Hornera přesto týmy nezastaví ve vývoji systémů jako DAS, i když potenciální přínos bude nižší.

„Záleží na tom, jaký výkon to přinese. Můžete něco vyvíjet klidně 12 měsíců, pokud to bude mít úspěch. Je to jako F-průduchy, dvojité difuzory, jako jakýkoliv systém zavěšení, který se objevil na autě, všechny tyhle věci,“ říká.

Od roku 2021 chce F1 rychleji reagovat na nedostatky v pravidlech

Od roku 2021 chce F1 rychleji reagovat na nedostatky v pravidlech

„Myslím, že inovace musí být základní součástí formule 1. Mluvíme tu o systému DAS, je to velmi chytré, přišli s tím skvělí inženýři, inovace jsou podle mě jasnou součástí formule 1.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Zatím jedeme podle plánu, říká Ferrari. V Bahrajnu se pojede bez diváků

14:26 | Asociace jezdců grand prix (GPDA) jednala o rasismu. Podle závěrů má každý jezdec právo vyjádřit podporu ukončení rasismu svým vlastním způsobem (nebude tedy žádné organizované pokleknutí apod.)
4. července | První série 4 tisíc testů na COVID-19 v paddocku byla negativní...
3. července | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
3. července | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink Hamilton (1:04.130)
Kvalifikace Bottas (1:02.939)
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10