Po dominanci v Japonsku a Číně vypadá situace pro Red Bull stále perfektně. Historie však už mnohokrát ukázala, jak období dominance může rychle končit. Proto je pro Hornera důležité užívat si přítomnost.
Max Verstappen ukazuje na tratích formule 1 v posledních letech naprostou dominanci. Jediným jezdcem, který dokázal úřadujícího mistra světa od loňské Velké ceny Ázerbájdžánu překonat, je Carlos Sainz z Ferrari, ten loni zvítězil v Singapuru a letos v Austrálii.
A ač soupeři investují všechny své zdroje, aby snížili náskok Red Bullu, tým mistrů světa stále jezdí svou vlastní ligu. Není tedy pochyb, že i letos nizozemský pilot obohatí své konto o pěknou řadu dalších vítězství.
"Max šlape jako hodinky. Pokračuje v tempu, které ukázal loni. Pokud se nemýlím, od poslední Velké ceny Číny [v roce 2019] vyhrál 50 % všech závodů. Také zvítězil ve 21 z posledních 23 závodů. Drží si fantastickou formu. Je zajedno s autem, zajedno s týmem a užívá si závodění,“ přibližuje úspěchy svého svěřence šéf Red Bullu Christian Horner.
Ale zatímco situace vypadá v tuto chvíli pro Red Bull perfektně, Horner si je plně vědom, že historie už mnohokrát ukázala, jak období dominance může rychle končit – a proto jeho tým nebere nic jako samozřejmost.
„Myslím, že úspěch musíte umět ocenit. Max je speciální talent. Právě zažívá svůj zlatý věk, ale jak jsme viděli u ostatních pilotů, ten nikdy netrvá věčně.“
„Je důležité užít si ten okamžik, žít danou chvílí. Neexistuje žádná záruka, že mu v příštích pěti letech budeme schopni dát takové auto každý rok. Takže je to o tom dělat co můžeme, dokud můžeme.“
Na začátku letošní sezóny se zdálo, že by Red Bull přeci jen mohl být pod větším tlakem soupeřů, než tomu bylo v loňském roce. Ale Verstappenova převaha ve Velké ceně Japonska a Číny ukázala, že tým mistrů světa znovu všem utekl.
Horner si ale myslí, že náskok Red Bullu byl v posledních dvou závodech dán hlavně tím, že letošnímu vozu Red Bull RB20 mnohem více svědčí konfigurace tratí v Japonsku a Číně, která je charakteristická táhlými zatáčkami. V dalších závodech může být vše zase jinak.
„Myslím, že to bylo dáno specifikací tratě, takže je pravděpodobné, že v dalších závodech bude pole znovu blíž u sebe.“
„Také jsme ještě nezávodili ve skutečně vysokých teplotách nebo něčem podobném. Takže je tu stále strašně moc proměnných. Ale na všech typech okruhů, na kterých jsme zatím jeli, RB20 funguje, a jezdci – zejména Max – odvádějí vynikající práci,“ uzavírá Horner.