Mercedes si už může rezervovat letenky na galavečer FIA, na němž se v prosinci předávají tituly mistrů světa. Je tedy otázkou, zda má smysl ještě vyvíjet letošní vozy.
Reálně je stále o co bojovat. Týmy se teď patrně soustředí výhradně na Pohár konstruktérů. Porazit v něm Mercedes je sice už nereálné, ale od 2. do 6. místa to může být ještě zajímavé.
Christian Horner však vidí i jiné důvody, proč vývoj letošního vozu neukončit. „Nemohu mluvit za jiné týmy, ale tento tým bude bojovat až do Abú Dhabí. Vše, co se naučíme v letošním roce, má význam pro příští rok.“
Horner upozorňuje, že pravidla se pro příští rok příliš nezmění, takže vývoj letošního vozu má velký význam.
Red Bull byl v uplynulých letech znám svým efektivním a rychlým vývojem v průběhu sezóny. Mezi ním a soupeři to bylo často v první polovině sezóny vyrovnanější nebo Red Bull vůbec nedominoval a pak přišla velmi silná druhá polovina sezóny. Něco podobného ale Horner letos nečeká.
„Myslím, že je to obtížné, protože vůz je velmi dobrý. V Německu byl velmi silný v prvním a třetím sektoru. Slabý byl ve druhém sektoru“, říká Horner v narážce na motory Renault.
V oblasti pohonné jednotky prý Red Bull zaznamenal jen malé zlepšení díky palivu, ale potřeboval by udělat větší skok.
Na druhou stranu ale Horner chválí změnu přístupu Renaultu po výměně vedení. „Jsou mnohem angažovanější, vnímají, že existuje problém a chtějí udělat změny, které zacelí ztrátu na Mercedes. Samozřejmě to chvíli potrvá, ale konečně mají správný postoj, který je třeba, abychom mohli začít realizovat pokrok.“