Red Bullu se nelíbí pravidla, která budou platit od sezony 2026 pro pohonné jednotky. Podle Hornera za kritikou nestojí zájmy rakouského týmu.
Od sezony 2026 mají ve formuli 1 platit nová pravidla, která se týkají pohonných jednotek. Oproti současné generaci motorů budou nadcházející pohonné jednotky rozdílné v tom, že budou více spoléhat na „elektronickou složku“.
V praxi to znamená, že se výkon systému ERS (Energy Recovery System) zvýší na 350 kW (476 koní), což je přibližně třikrát tolik než v současnosti. Spalovací motor by měl dodat výkon ve výši asi 400 kW (544 koní).
Šéf Red Bullu Christian Horner se však nechal nedávno slyšet, že má obavy v tom smyslu, zda byly nové regule nastaveny správně. Podle bosse rakouského týmu, který si od roku 2026 bude motory ve spolupráci s Fordem nově vyrábět sám, hrozí, že by vozům na rovinkách mohla docházet energie, což by samozřejmě vedlo k problémům.
Týmový šéf Mercedesu Toto Wolff pak na Hornerova slova reagoval s tím, že není žádná šance, že by mohlo ke změně pravidel dojít a naznačil, že se rakouský tým snaží protlačit změnu regulí jen z toho důvodu, že má Red Bull problém s vývojem nové pohonné jednotky.
To však Horner nyní rázně odmítl.
„Tohle je bohužel typický Toto, který se soustředí jen na vlastní výkon. Já se ve skutečnosti zajímám spíše o zájmy našeho sportu, ne o vlastní prospěch,“ prohlásil Horner, kterého cituje web RaceFans.
„Navíc je ještě příliš brzy na to říkat, kdo bude mít v roce 2026 konkurenceschopný motor. Pro mě je ze sportovního hlediska nejdůležitější, že všichni máme odpovědnost za to, aby byl náš produkt co nejlepší. V opačném případě by to znamenalo, že jsme selhali.“