Christian Horner se snaží vyvinout tlak na Mercedes, aby nevetoval vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny.
Výrobci pohonných jednotek by měli na nové specifikaci pracovat někdy od léta do konce února. Pak dojde k homologaci a kromě spolehlivosti, případně paliva se už na aktuální pohonné jednotce pracovat nesmí. Tak to bude od příštího roku a mělo to tak být už letos, ale v pravidlech se zapomnělo datum homologace uvést.
Výrobcům se současný stav líbí a rádi by ho zachovali. Určitě se to hodí Renaultu, Hondě, ale také Ferrari, které chce dohnat Mercedes. Asi tušíte, komu se to nehodí a může celou věc poslat k ledu. Samozřejmě oficiálně v zájmu nákladů.
Renault z hlediska nákladů ale argumentoval opačně s tím, že by na část roku musel motorové oddělení prakticky zavřít.
Christian Horner nyní varuje, že pokud nebude vývoj v průběhu sezóny příští rok povolený, mohl by Renault odejít. Ne příští rok, ale v tom dalším.
„(Mercedes) by o tom měl trochu uvědoměle popřemýšlet,“ řekl Horner pro motorsport.com. „A FIA musí také říct, co je nejlepší v zájmu F1. Pokud si ale může dovolit přijít o výrobce motorů, tak se držte 28. února.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson