Horner odmítá, že by Red Bull prováděl nelegální úpravy vozu v parc fermé

Horner odmítá, že by Red Bull prováděl nelegální úpravy vozu v parc fermé

V Maďarsku se rakouská stáj dostala do další kontroverzní situace. Tentokrát se jedná o systém, který dokáže upravovat zavěšení kol bez použití speciálního náčiní. To však pravidla nedovolují.

Podle Autosportu by pak mohl Red Bull díky takto snadno upravitelnému systému zavěšení měnit nastavení světlé výšky vozu, aniž by vzbudil podezření ze strany sportovních komisařů.

Mezinárodní automobilová federace proto Red Bull už během Velké ceny Kanady vyzvala, aby tento systém upravila tak, že již nadále nebude možné měnit nastavení zavěšení kol manuálně. V opačném případě by to mohlo znamenat porušení pravidel. Článek 34.5 Sportovních regulí totiž výslovně říká, že "aby mohli být sportovní komisaři naprosto spokojeni, že nedošlo na systému zavěšení a aerodynamické konfiguraci vozu (s výjimkou předního křídla) k žádným úpravám, zatímco je vůz v parc fermé, musí být z fyzické inspekce jasné, že změny nemohou být provedeny bez použití nářadí".

Šéf rakouské stáje ale razantně odmítá, že by si jeho tým v souvislosti se zmiňovaným systémem někdy počínal v rozporu s pravidly parc fermé. "Je to něco, co mohlo být pozměněno jak manuálně, tak i pomocí nářadí, ale FIA řekla, že upřednostňuje použití nářadí. Nikdy jsme v parc fermé světlou výšku nebo něco podobného neměnili," brání svůj tým Christian Horner.

Na otázku, proč Red Bull tento systém používá, ačkoliv pravidla jasně nařizují, že se zavěšení kol smí upravovat pouze s pomocí nářadí, odpověděl Horner následovně: "Na voze je spousta částí, které se mění manuálně, ale přitom se používá nářadí. Zavěšení v parc fermé nikdy pozměněno nebylo. Nikdy."

 

Doporučujeme

Články odjinud