Horner navrhuje zákaz aerodynamických tunelů

Pamatujete na dobu, kdy Marussia (respektive Virgin) stavěla vůz výhradně pomoci počítačové simulace? Dlouho u toho nevydržela. Myšlenku vývoje bez aerodynamického tunelu nyní oživuje tým, který má v oblasti aerodynamiky nejlepší výsledky.
Horner navrhuje zákaz aerodynamických tunelů

Vývoj v aerodynamickém tunelu je velmi nákladný, už je kvůli spotřebě elektrické energie. Horner proto navrhuje nebo lépe řečeno přemýšlí nahlas nad tématem zákazu aerodynamických tunelů.

„Pokud byste chtěli být opravdu extrémní a kontroverzní, zbavíte se aerodynamického tunelu,“ říká Horner pro Autosport.

„Je do drahá věc pokud jde o provoz a zásobování díly. Vraťte se k vynalézavosti inženýrů. Dejte každému stejný mikročip pro CFD cluster a nechte to na mozky v týmu, místo počítačů nebo aerodynamického tunelu.“

Týmy už dnes CFD používají, jedná se o počítačovou simulaci proudění kapalin. Výpočty jsou ale velmi náročné. Jen simulace proudění kolem křídla může trvat hodiny. 

„Proč nebýt tak radikální? Proč nezajistit, aby měli všichni stejné postupy? Kdybych byl Ecclestone nebo Todt, byl by to směr, o němž bych přemýšlel,“ pokračuje Horner.

Týmy ale do tunelů investovaly nemalé peníze. Nebyly by kvůli tomu proti? „Pro nás by to nebylo příjemné, ale pokud bychom tomu skutečně věřili, byla by to správná věc, pronajali bychom ho (tunel) pro jiné komerční využití. Jako byznys, jak ukázal Sauber. F1 dotuje tím, že aerodynamický tunel pronajímá třetím stranám. Vždy se najdou způsoby. Williams má dva tunely a jeho tým používá jen jeden.“

Horner říká, že by tento postup byl účinnější než rozpočtové stropy. Obecně se dá říct, že za strop lobují menší týmy, ty větší by šly spíše právě cestou změn pravidel. 

Foto: Red Bull Media House

Další článek: Vettel prý už pojmenoval nový vůz, říká mu Eva

11:18 | Red Bull vloni utratil 237,3 milionu liber, což je o 2,3 milionu méně než v roce 2018.
30. září | Max Verstappen dnes slaví 23. narozeniny.
29. září | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
29. září | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)