Horner na tiskové konferenci šermoval telemetrií Norrise. Zatáčku by podle něj neprojel | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Horner na tiskové konferenci šermoval telemetrií Norrise. Zatáčku by podle něj neprojel

Max Verstappen dostal dvě penalizace 10 sekund. Minimálně ta první ale podle Christiana Hornera nebyla spravedlivá.

První penalizaci dostal Verstappen za vytlačení Norrise z tratě ve 4. zatáčce. Další pak za vyjetí mimo trať v 8. zatáčce a získání výhody.

Christian Horner si na tiskovou konferenci přinesl tablet, na kterém ukazoval telemetrii (GPS) Landa Norrise. Podle něj přijel do 4. zatáčky o 15 km/h rychleji a nebyl by tak schopen zatáčku projet, aniž by se nedostal mimo trať.

„Problém je v tom, že se podle mě dostáváme na velmi nebezpečné území, kdy je v pořádku tam střemhlavě přilétnout,“ řekl Horner pro Sky Sports. 

„Myslím, že FIA a jezdci si musí sednout a rozhodnout, co je přijatelné a co ne. Především si myslím, že udělit dvě desetisekundové penalizace bylo velmi tvrdé. Myslím, že je v tom něco zásadnějšího. Chci říct, že zřejmě došlo k reakci na minulý víkend.“

GettyImages-2181412084.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Podle Hornera vjel Norris do zatáčky rychle a šel pozdě na brzdy, aby byl na vrcholu (apexu) zatáčky vpředu. 

„V kole, ve kterém má incident s Maxem, je o 15 kilometrů v hodině rychlejší a později na brzdách než ve svém nejrychlejším kole v závodě,“ řekl Horner, kterého cituje Motorsport.com, na zmíněné tiskové konferenci.

„Nezvládl by zatáčku, vyjel by mimo trať. Samozřejmě, v této fázi závodu má pravděpodobně o 80 kg paliva více než v okamžiku, kdy zajel své nejrychlejší kolo.“

„Dříve bylo odměnou pro ty nejodvážnější objet soupeře zvenčí. Myslím, že hrozí, že zákony o předjíždění převrátíme naruby. Jezdci se budou jen snažit dostat na vrcholu zatáčky nos dopředu, a pak budou tvrdit, že jim musí být ve výjezdu udělán prostor.“

„Na všech motokárových okruzích na světě platí, že pokud máte vnitřní stopu, kontrolujete zatáčku. Je to jeden z principů fyziky závodění. Myslím, že je prostě potřeba se vrátit k základům, že pokud jste na vnější straně, nemáte přednost. Jinak to v posledních pěti závodech skončí zmatkem.“

„Myslím si, že způsob, jakým se předpisy nebo směrnice vyvinuly, podporuje jezdce v tom, aby měl na apexu nos vpředu, bez ohledu na to, zda zatáčku projedete.“

Horner také dodal, že následný incident byl pochopitelnějším trestem, a naznačuje, že Verstappen očekával, že Norris se vzdá místa, a nakonec byl frustrovaný, že to Norris neudělal.

Pokud jde o to, zda si s Verstappenem potřebuje promluvit o jeho stylu závodění, Horner se této otázce do jisté míry vyhnul.

„Vždy musíte hrát podle pravidel a my se na to podíváme a poučíme se z tohoto závodu. Důležitější je, abychom dnes pochopili, že jsme prostě neměli tempo.“

„Včera jsme měli dobré tempo v kvalifikaci, ale naše závodní tempo nebylo nikde v porovnání s Ferrari a McLarenem, takže na to se v příštích pěti dnech opravdu zaměříme.“

Doporučujeme

Články odjinud