Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že FIA a F1 vyslyšely jeho varování, která se týkala možných hrozeb souvisejících s nově plánovanými technickými pravidly.
F1 čeká v roce 2026 velká technická revoluce, kdy dojde k zásadním úpravám pravidel, jak v oblasti pohonných jednotek (PJ), tak samotných šasi.
Velkým výzvám budou čelit především výrobci PJ, kteří již nyní vyvíjejí motory, jejichž výkon bude z poloviny pocházet z „elektrické složky“.
Obavy v tomto ohledu před časem vyjádřil šéf Red Bullu Christian Horner, který varoval před rizikem, že pokud nebudou nová pravidla nastavena správně, mohly by monoposty nadcházející generace připomínat frankensteinovská auta.
Nyní, tedy přibližně dva měsíce před finalizací podoby plánovaných pravidel pro oblast monopostů, se však Horner nechal slyšet, že kvituje, že FIA a F1 reagovaly na jeho obavy.
„Je zřejmé, že nás v roce 2026 čeká obrovská změna, která bude poněkud bezprecedentní, protože se současně budou měnit vozy i motory. Je v tom spousta neznámých faktorů, ale ale FIA odvedla spoustu práce a spolupracovala s týmy. Když jsem se před časem poměrně hlasitě vyjadřoval k některým možným problémům, bylo to vyslyšeno a vzato na vědomí. Řekl bych, že došlo k solidnímu pokroku,“ uvedl Horner, kterého cituje Autosport.
„Bude fascinující sledovat, jak si inženýři předpisy vyloží. Rok 2026 by mohl (oproti současnosti, pozn. red.) vypadat úplně jinak,“ dodal na toto téma šéf Red Bullu.
Skutečnost, že FIA při přípravě nových pravidel bere v potaz názory týmů, vedle Hornera oceňuje i týmový boss McLarenu Andrea Stella.
„Jsme rádi, že spolupráce mezi týmy a FIA je tak intenzivní,“ řekl Ital.
„Jak jsme již říkali, je důležité, aby se nová pravidla nastavila tak, abychom se vyhnuli nechtěným důsledkům, které jsme do určité míry zaznamenali u současné generace vozů,“ prohlásil Stella, jenž jako příklad uvedl tvz. porpoising, tedy poskakování monopostů ve vysokých rychlostech, které po zavedení současných regulí trápilo nejeden tým F1.