Horner bude dnes držet palce Hamiltonovi

Horner bude dnes držet palce Hamiltonovi

Christian Horner uvedl, že bude dnes držet palce Hamiltonovi. Může za to Sergio Pérez.

Red Bull má na McLaren náskok 87 bodů. To je i není hodně. Je to sice solidní náskok, ale stačí jeden špatný víkend Red Bullu (nebo spíše Verstappena) a McLaren může mít Red Bull „v dostřelu". 

Nebo také jinak. McLaren by musel do konce sezóny stahovat Red Bull v průměru o 6,7 bodu na závod. To se mu zatím nedaří. V posledních pěti závodech stáhl v průměru o 1 bod méně.

Do hry také& vstoupil Mercedes, který alespoň zatím bude obírat o body spíše McLaren. 

Horner bude dnes držet palce Hamiltonovi

„Nemyslel jsem si, že to řeknu. Ale Hamiltonovi držím palce. Mercedesy nás v mistrovství světa bolí méně než McLaren,“ řekl Christian Horner pro Auto Motor und Sport. Stříbrné šípy měly špatný úvod sezóny, kvůli čemuž nyní ztrácí už 159 bodů. V tomto případě to opravdu hodně je.

Red Bullu způsobuje problémy především Sergio Pérez. Nejen, že nesbírá body ale současně nebývá „nahoře“, což samozřejmě týmu a Verstappenovi nepomáhá. Naopak Mercedes a z části také McLaren budou mít dnes nahoře oba jezdce, takže mohou rozdělit strategie apod.

Max Verstappen v posledních pěti závodech získal 87 % bodů týmu. V případě Norrise to bylo 50,7 %. V tomto výsledku je ale „ukryto“ Norrisovo vypadnutí v Rakousku.

Pokud bychom se posunuli a podívali na předešlých pět závodů před Rakouskem, tak to bude 65 %. 

Pérez získal v posledních pěti závodech 15 bodů, Piastri 71. 

Podlaha Verstappena

Verstappen skončil v kvalifikaci čtvrtý. Důvodem bylo poškození podlahy v první části kvalifikace. Podle AMuS měl Red Bull v Silverstonu dva kusy a oba „rezervované“ pro Verstappena. Před závodem tak může podlahu vyměnit. V režimu parc fermé je možné měnit díly za díly stejné specifikace. Pokud by se musel Verstappen vrátit ke staré specifikaci (a tedy jiné), musel by startovat z boxů.

Podle AMuS přináší nová a drobně vylepšená verze podlahy asi 6 bodů přítlaku, což je asi půl desetiny na kolo. Není to mnoho, ale v souboji s Mercedesem a Red Bullem se bude dnes hodit vše. 

Start z konce pole ho ale brzy čeká tak jako tak. Je už na limitu komponent pohonné jednotky a dříve nebo později bude muset nasadit nové. Uvidíme, zda půjde jen o motor a 10 míst, nebo (spíše) o větší počet komponent a tedy start z úplného konce pole, jako to dnes čeká Kevina Magnussena. Spekuluje se, že Red Bull nasadí nadlimitní komponenty ve Spa, což z mnoha důvodů dává smysl. 

Zbarvení Red Bullu pro Silverstone

Doporučujeme

Články odjinud