Hondu zajímá formule E, primárně se však chce soustředit na formuli 1

Zástupci japonské automobilky Honda se zajímají o formuli E a vedou diskuze se zakladatelem elektrického šampionátu Alejandrem Agagem. Do série elektrických monopostů však v nejbližší době Honda nevstoupí, pro Japonce je nyní primárním cílem dosažení úspěchu ve formuli 1.
Hondu zajímá formule E, primárně se však chce soustředit na formuli 1

Formule E bude v příští sezóně poprvé závodit v jihokorejském Soulu a ráda by expandovala také do Japonska, které představuje jeden z největších trhů pro elektromobily na světě. Alejandro Agag by také rád viděl ve „svém“ šampionátu japonského pilota na plný úvazek.

V budoucnu by mohlo mít Japonsko ve formuli E i svůj tovární tým. Z několika japonských automobilek projevila o elektrický šampionát největší zájem Honda, která ale v současnosti dodává pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso ve formuli 1. Díky tomu se Hondy ve formuli E pravděpodobně jen tak nedočkáme, protože japonská značka se nyní chce maximálně soustředit na svůj program v „královně motorsportu“.

I když se Honda v nejbližší době do formule E nechystá, tak její zástupci vedou dialog s představiteli elektrického šampionátu, což pro motorsport.com potvrdil i šéf japonské automobilky pro formuli 1 Masaši Jamamoto.

Lotterer po penalizaci přišel o druhé místo v šampionátu

Lotterer po penalizaci přišel o druhé místo v šampionátu

„Formule E se odehrává v centrech velkých měst a jedná se spíše o reklamu prostřednictvím závodů, než o samotné ‚tradiční‘ závodění,“ řekl Jamamoto.

„My, zástupci Hondy, vedeme diskuze s Alejandrem Agagem a tuto kategorii závodů pozorně sledujeme. Již jsme také představili náš elektrický vůz pro běžný silniční provoz, který půjde v Evropě brzy do prodeje,“ připomněl Jamamoto model Honda e, který budeme možná již brzy potkávat na našich silnicích. Honda e se podle oficiálních zdrojů těší velkému zájmu zákazníků, což by japonskou automobilku mohlo povzbudit k dalšímu vývoji elektrického pohonu, ke kterému by mohlo dojít na příklad prostřednictvím závodního programu.

„Potřebujeme mít technologii, kterou vezmeme ze závodního světa a použijeme ji v běžném provozu,“ dodal Masaši Jamamoto, čímž možná naznačil budoucí směřování japonské značky ve světě motorsportu.

Honda se minulý víkend dočkala svého první vítězství ve formuli 1 od roku 2006. Max Verstappen na rakouském Red Bull Ringu navázal svým triumfem na třináct let starý úspěch Jensona Buttona z Hungaroringu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Pro fanoušky je těžké představit si náročnost F1, říká Hamilton

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen