Hondu zajímá formule E, primárně se však chce soustředit na formuli 1

Zástupci japonské automobilky Honda se zajímají o formuli E a vedou diskuze se zakladatelem elektrického šampionátu Alejandrem Agagem. Do série elektrických monopostů však v nejbližší době Honda nevstoupí, pro Japonce je nyní primárním cílem dosažení úspěchu ve formuli 1.
Hondu zajímá formule E, primárně se však chce soustředit na formuli 1

Formule E bude v příští sezóně poprvé závodit v jihokorejském Soulu a ráda by expandovala také do Japonska, které představuje jeden z největších trhů pro elektromobily na světě. Alejandro Agag by také rád viděl ve „svém“ šampionátu japonského pilota na plný úvazek.

V budoucnu by mohlo mít Japonsko ve formuli E i svůj tovární tým. Z několika japonských automobilek projevila o elektrický šampionát největší zájem Honda, která ale v současnosti dodává pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso ve formuli 1. Díky tomu se Hondy ve formuli E pravděpodobně jen tak nedočkáme, protože japonská značka se nyní chce maximálně soustředit na svůj program v „královně motorsportu“.

I když se Honda v nejbližší době do formule E nechystá, tak její zástupci vedou dialog s představiteli elektrického šampionátu, což pro motorsport.com potvrdil i šéf japonské automobilky pro formuli 1 Masaši Jamamoto.

Lotterer po penalizaci přišel o druhé místo v šampionátu

Lotterer po penalizaci přišel o druhé místo v šampionátu

„Formule E se odehrává v centrech velkých měst a jedná se spíše o reklamu prostřednictvím závodů, než o samotné ‚tradiční‘ závodění,“ řekl Jamamoto.

„My, zástupci Hondy, vedeme diskuze s Alejandrem Agagem a tuto kategorii závodů pozorně sledujeme. Již jsme také představili náš elektrický vůz pro běžný silniční provoz, který půjde v Evropě brzy do prodeje,“ připomněl Jamamoto model Honda e, který budeme možná již brzy potkávat na našich silnicích. Honda e se podle oficiálních zdrojů těší velkému zájmu zákazníků, což by japonskou automobilku mohlo povzbudit k dalšímu vývoji elektrického pohonu, ke kterému by mohlo dojít na příklad prostřednictvím závodního programu.

„Potřebujeme mít technologii, kterou vezmeme ze závodního světa a použijeme ji v běžném provozu,“ dodal Masaši Jamamoto, čímž možná naznačil budoucí směřování japonské značky ve světě motorsportu.

Honda se minulý víkend dočkala svého první vítězství ve formuli 1 od roku 2006. Max Verstappen na rakouském Red Bull Ringu navázal svým triumfem na třináct let starý úspěch Jensona Buttona z Hungaroringu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Pro fanoušky je těžké představit si náročnost F1, říká Hamilton

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10