Hondu zajímá formule E, primárně se však chce soustředit na formuli 1

Zástupci japonské automobilky Honda se zajímají o formuli E a vedou diskuze se zakladatelem elektrického šampionátu Alejandrem Agagem. Do série elektrických monopostů však v nejbližší době Honda nevstoupí, pro Japonce je nyní primárním cílem dosažení úspěchu ve formuli 1.
Hondu zajímá formule E, primárně se však chce soustředit na formuli 1

Formule E bude v příští sezóně poprvé závodit v jihokorejském Soulu a ráda by expandovala také do Japonska, které představuje jeden z největších trhů pro elektromobily na světě. Alejandro Agag by také rád viděl ve „svém“ šampionátu japonského pilota na plný úvazek.

V budoucnu by mohlo mít Japonsko ve formuli E i svůj tovární tým. Z několika japonských automobilek projevila o elektrický šampionát největší zájem Honda, která ale v současnosti dodává pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso ve formuli 1. Díky tomu se Hondy ve formuli E pravděpodobně jen tak nedočkáme, protože japonská značka se nyní chce maximálně soustředit na svůj program v „královně motorsportu“.

I když se Honda v nejbližší době do formule E nechystá, tak její zástupci vedou dialog s představiteli elektrického šampionátu, což pro motorsport.com potvrdil i šéf japonské automobilky pro formuli 1 Masaši Jamamoto.

Lotterer po penalizaci přišel o druhé místo v šampionátu

Lotterer po penalizaci přišel o druhé místo v šampionátu

„Formule E se odehrává v centrech velkých měst a jedná se spíše o reklamu prostřednictvím závodů, než o samotné ‚tradiční‘ závodění,“ řekl Jamamoto.

„My, zástupci Hondy, vedeme diskuze s Alejandrem Agagem a tuto kategorii závodů pozorně sledujeme. Již jsme také představili náš elektrický vůz pro běžný silniční provoz, který půjde v Evropě brzy do prodeje,“ připomněl Jamamoto model Honda e, který budeme možná již brzy potkávat na našich silnicích. Honda e se podle oficiálních zdrojů těší velkému zájmu zákazníků, což by japonskou automobilku mohlo povzbudit k dalšímu vývoji elektrického pohonu, ke kterému by mohlo dojít na příklad prostřednictvím závodního programu.

„Potřebujeme mít technologii, kterou vezmeme ze závodního světa a použijeme ji v běžném provozu,“ dodal Masaši Jamamoto, čímž možná naznačil budoucí směřování japonské značky ve světě motorsportu.

Honda se minulý víkend dočkala svého první vítězství ve formuli 1 od roku 2006. Max Verstappen na rakouském Red Bull Ringu navázal svým triumfem na třináct let starý úspěch Jensona Buttona z Hungaroringu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Pro fanoušky je těžké představit si náročnost F1, říká Hamilton

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.