Hondu překvapuje, že je tak blízko nejlepším týmům

Představitele Hondy její nedávné výkony ve formuli 1 překvapily, ovšem nemají odpověď na to, proč se tým Red Bull, kterému pohonné jednotky dodávají, tak přiblížil Mercedesu a Ferrari.
Hondu překvapuje, že je tak blízko nejlepším týmům

Max Verstappen vyhrál Velkou cenu Rakouska a dosáhl prvního vítězství v Red Bullu během jeho spolupráce s Hondou. V následujícím závodě ve Velké Británii mohl dojet na stupních vítězů, kdyby jej zezadu nesestřelil Sebastian Vettel.

Nebýt problémů s prodlevou turba, mohl Verstappen podle svých slov bojovat na Silverstonu i o pole position v kvalifikaci, kde Red Bull v éře šestiválcových motorů tradičně ztrácí.

Honda řeší prodlevu turba u Verstappena

Honda řeší prodlevu turba u Verstappena

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe byl podle svých slov překvapen, že se japonská značka na Silverstonu tak přiblížila nejrychlejším a mohlo by to naznačovat, že Red Bull-Honda neztrácí na Mercedes tolik.

„Možná, musíme ale pochopit, ve které zatáčce nebo na které rovince máme lepší čas na kolo nebo rychlost. Pak můžeme analyzovat, co je dobré a co špatné a kde jsme v posledních sedmi nebo osmi závodech ztráceli. Není snadné to říct, zdá se, že se ztráta oproti minulým závodům snížila. Nejen v závodě, ale i v kvalifikaci. Zatím ale nemáme jednoznačnou odpověď,“ řekl Tanabe.

Honda v průběhu sezóny svou pohonnou jednotku neustále vylepšuje. Má také za to, že nedávno nasazená třetí specifikace motoru se ve všech třech závodech, ve kterých byla nasazena, pokaždé o trochu zlepšila.

„Výchozí pozice nebyla špatná v porovnání s prvním závodem loňského roku. Znamená to, že jsme se od loňského roku hodně naučili a od první jízdy jsme zlepšili kvalitu kalibrace. V tréninkových a reálných závodních simulacích bychom se mohli naučit, kde bychom mohli zlepšit naši výkonnost. Ve Francii, Rakousku a Velké Británii jsme se zlepšili,“ uzavírá Tanabe.

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Další článek: Verstappen podporuje návrat tankování ve F1

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)