Představitele Hondy její nedávné výkony ve formuli 1 překvapily, ovšem nemají odpověď na to, proč se tým Red Bull, kterému pohonné jednotky dodávají, tak přiblížil Mercedesu a Ferrari.
Max Verstappen vyhrál Velkou cenu Rakouska a dosáhl prvního vítězství v Red Bullu během jeho spolupráce s Hondou. V následujícím závodě ve Velké Británii mohl dojet na stupních vítězů, kdyby jej zezadu nesestřelil Sebastian Vettel.
Nebýt problémů s prodlevou turba, mohl Verstappen podle svých slov bojovat na Silverstonu i o pole position v kvalifikaci, kde Red Bull v éře šestiválcových motorů tradičně ztrácí.
Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe byl podle svých slov překvapen, že se japonská značka na Silverstonu tak přiblížila nejrychlejším a mohlo by to naznačovat, že Red Bull-Honda neztrácí na Mercedes tolik.
„Možná, musíme ale pochopit, ve které zatáčce nebo na které rovince máme lepší čas na kolo nebo rychlost. Pak můžeme analyzovat, co je dobré a co špatné a kde jsme v posledních sedmi nebo osmi závodech ztráceli. Není snadné to říct, zdá se, že se ztráta oproti minulým závodům snížila. Nejen v závodě, ale i v kvalifikaci. Zatím ale nemáme jednoznačnou odpověď,“ řekl Tanabe.
Honda v průběhu sezóny svou pohonnou jednotku neustále vylepšuje. Má také za to, že nedávno nasazená třetí specifikace motoru se ve všech třech závodech, ve kterých byla nasazena, pokaždé o trochu zlepšila.
„Výchozí pozice nebyla špatná v porovnání s prvním závodem loňského roku. Znamená to, že jsme se od loňského roku hodně naučili a od první jízdy jsme zlepšili kvalitu kalibrace. V tréninkových a reálných závodních simulacích bychom se mohli naučit, kde bychom mohli zlepšit naši výkonnost. Ve Francii, Rakousku a Velké Británii jsme se zlepšili,“ uzavírá Tanabe.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon