Hondě se nelíbí nová pravidla okolo pohonných jednotek. V případě, že by některý z týmů zůstal bez pohonné jednotky, byla by to nejspíše právě Honda, která by musela s tímto týmem začít jednat.
Součástí nových pravidel je také garance, že bude mít každý tým přístup k pohonné jednotce. Pokud by někdo zůstal bez pohonné jednotky, vstoupila by do hry FIA. Ta by se po sérii kroků nejspíše obrátila na Hondu, která nyní dodává jen jednomu týmu a zůstane to tak i v příští sezóně.
Na dotaz, jak by se podobný krok Japoncům líbil, reagoval Hasegawa pro Autosport: „Nejsme s tím spokojení. Chápeme, že musíme dodávat více týmům. Musíme přispět společnosti F1. V současné době jen Ferrari a Mercedes zásobují čtyři týmy a my jen jeden.“
„Náš výkon není dostatečně vysoký, abychom jednali s jinými týmy. Takže musíme počkat, co se stane po 1. červnu.“
V té době by už mělo být jasné, že všechny týmy mají zajištěné pohonné jednotky pro příští rok.
Vstup FIA do řešení se ale letos neočekává. Žádná „motorová“ krize, srovnatelná s loňskými peripetiemi Red Bullu, se momentálně nerýsuje.
Ale v budoucnu…. „Není to automatické,“ říká Hasegawa. „FIA doporučí zahájit jednání s některými týmy. Musíme vyřešit některé podmínky, třeba cenu. Pokud se nedohodneme, není možné to uzavřít. Musíte vyjednávat.“
Foto: Getty Images / Alex Caparros