Honda si u FIA stěžuje na postup, který jejím konkurentům umožní vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny.
FIA dala najevo, že Renault, Ferrari a Mercedes mohou na motorech pracovat i v průběhu sezóny. V pravidlech (a přílohách) totiž není jasně stanoveno datum, do kdy musí výrobci pohonné jednotky homologovat.
Vánoční dárek od FIA ovšem nedostala Honda. FIA se domnívá, že je spravedlivé, aby Honda svůj motor homologovala do konce února, protože stejný termín vloni platil pro ostatní výrobce. Termín 28. února 2014 byl dokonce uvedený v příloze sportovních pravidel.
Je ovšem otázkou, zda by vývoj v průběhu sezóny pro Hondu byl vůbec teoreticky možný. Ostatní výrobci totiž sice mohou vyvíjet, ale jen v rámci zbývajících žetonů (pro letošní sezónu jich měli 32). Honda jako nový výrobce přes zimu s žádným omezením v podobě žetonů nepracovala.
Hondě a McLarenu se „diskriminace" nelíbí a u FIA se snaží dosáhnout změny.
Honda je ve zvláštní situaci. Na jedné straně nebude moci vyvíjet v průběhu sezóny a také ji chybí rok zkušeností, na straně druhé se mohla inspirovat konkurenčními motory – například v oblasti rozložení turbíny a kompresoru.