Honda od loňské sezóny poprvé od svého návratu v roli výrobce motorů do formule 1 dodávala pohonné jednotky dvěma týmům, Red Bullu a Toro Rosso. Podle technického šéfa Tojoharu Tanabeho to bylo klíčové pro zlepšení rychlosti vývoje.
Honda se do F1 vrátila v roce 2015, kdy se rok poté, co se ve F1 začaly používat šestiválcové hybridní motory s turbem, dohodla na dodávce motorů s McLarenem.
Spolupráce však nebyla úspěšná a po třech letech se Honda s McLarenem rozešla. Od roku 2018 začala spolupracovat s Toro Rosso a o rok později také s Red Bullem. Hned v prvním roce spolupráce se Honda dočkala tří vítězství, které v barvách Red Bullu vloni získal Max Verstappen.
„Dodávat v loňském roce motory dvěma týmům, přičemž oba jsou součástí rodiny Red Bull Technology, nám umožnilo zrychlit náš vývoj a to se přenese i do této sezóny,“ řekl.
„Všichni v našich továrnách v japonské Sakuře a v Milton Keynes ve Velké Británii pracují velmi tvrdě, aby z naší pohonné jednotky dostali ještě více výkonu. Samozřejmě, kromě výkonu je potřebná také spolehlivost a letos to bude ještě větší výzva, když bude letošní kalendář s 22 závody nejdelší ve F1.“
Díky stálým pravidlům z pohledu motorů pro letošní sezónu také Tanabe věří, že se bude moci Honda v roce 2020 opět zlepšit.
„Technické předpisy týkající se pohonných jednotek se od loňského roku téměř nezměnily. Proto jsme byli schopni dosáhnout pokroku na základě našich zkušeností získaných ze všech čtyř našich vozů v roce 2019,“ řekl.
„Věřím, že můžeme udělat krok vpřed, naším cílem je dosáhnout ještě lepších výsledků než vloni. Stejně jako v jakémkoli jiném sportu lze váš výkon posuzovat až ve vztahu k vašim soupeřům, takže dokud nezačneme závodit, je nemožné předpovídat, jak můžeme být úspěšní.“
Foto: Getty Images / Lars Baron