Hondě pomohli se spolehlivostí i kolegové od leteckých motorů

Hondě pomohli se spolehlivostí i kolegové od leteckých motorů

Honda od přechodu k Red Bullu udělala velké pokroky. Podle japonských médií se na tom podílela i divize, která staví letecké motory.

Helmut Marko, Christian Horner i Max Verstappen chválí Hondu prakticky v každém rozhovoru. Japonci udělali velké pokroky ve výkonu i spolehlivosti a jsou někde úplně jinde, než byli ještě v roce 2017 s McLarenem.

Honda měla svého času problémy mimo jiné s velkými vibracemi, které způsoboval hřídel připojený k MGU-K. Ten může podle pravidel dosáhnout až 125 000 otáček za minutu. Kvůli vibracím musela Honda snížit svůj výkon a navíc to mělo negativní vliv na spolehlivost.

Web RaceFans cituje informace japonské státní televize MHK, podle které Hondě pomohla jiná divize společnosti – konkrétně HondaJet. V případě proudových motorů je pochopitelně nutná maximální spolehlivost. 

Na základě mnohaletých zkušeností pomohli odborníci s HondaJet změnit velikost a tvar hřídele a jeho ložisek, aby se zlepšila stabilita při vysokých otáčkách.

Vylepšený motor ukázal svůj potenciál hned z kraje sezóny 2018. Pierre Gasly získal v Bahrajnu čtvrté místo s Toro Rosso, což byl nejlepší výsledek Hondy od návratu do F1 v roce 2015.

Reálná spolehlivost Hondy je nyní trochu ve hvězdách. V loňské sezóně sice Hondu nepotkalo příliš mnoho vážných technických problémů, ale i tak došlo k překročení počtu komponent u obou zákaznických týmů. Důvodem byl vývoj – Honda na základě požadavků Red Bullu představila více vývojových verzí své pohonné jednotky. V praxi jsme tak neměli možnost vidět, zda by Honda dokázala pravidly stanovené limity dodržet a konkurovat také v tomto ohledu Mercedesu a Ferrari.

V letošním roce budeme mít o jeden závod navíc, což je dalších několik stovek kilometrů. Pravidla se přitom změnila jen kosmeticky – jezdec bude moci využít tři místo dvou MGU-K.

Foto: Marc Lacoste, CC BY-SA 4.0

Doporučujeme

Články odjinud