Hondě pomohli se spolehlivostí i kolegové od leteckých motorů

Honda od přechodu k Red Bullu udělala velké pokroky. Podle japonských médií se na tom podílela i divize, která staví letecké motory.
Hondě pomohli se spolehlivostí i kolegové od leteckých motorů

Helmut Marko, Christian Horner i Max Verstappen chválí Hondu prakticky v každém rozhovoru. Japonci udělali velké pokroky ve výkonu i spolehlivosti a jsou někde úplně jinde, než byli ještě v roce 2017 s McLarenem.

Honda měla svého času problémy mimo jiné s velkými vibracemi, které způsoboval hřídel připojený k MGU-K. Ten může podle pravidel dosáhnout až 125 000 otáček za minutu. Kvůli vibracím musela Honda snížit svůj výkon a navíc to mělo negativní vliv na spolehlivost.

Honda prozradila podrobnosti o vývoji v letošní sezóně. Chtěla začít se Spec 2

Honda prozradila podrobnosti o vývoji v letošní sezóně. Chtěla začít se Spec 2

Web RaceFans cituje informace japonské státní televize MHK, podle které Hondě pomohla jiná divize společnosti – konkrétně HondaJet. V případě proudových motorů je pochopitelně nutná maximální spolehlivost. 

Na základě mnohaletých zkušeností pomohli odborníci s HondaJet změnit velikost a tvar hřídele a jeho ložisek, aby se zlepšila stabilita při vysokých otáčkách.

Vylepšený motor ukázal svůj potenciál hned z kraje sezóny 2018. Pierre Gasly získal v Bahrajnu čtvrté místo s Toro Rosso, což byl nejlepší výsledek Hondy od návratu do F1 v roce 2015.

Krásné ženy a formule 1

Krásné ženy a formule 1

Reálná spolehlivost Hondy je nyní trochu ve hvězdách. V loňské sezóně sice Hondu nepotkalo příliš mnoho vážných technických problémů, ale i tak došlo k překročení počtu komponent u obou zákaznických týmů. Důvodem byl vývoj – Honda na základě požadavků Red Bullu představila více vývojových verzí své pohonné jednotky. V praxi jsme tak neměli možnost vidět, zda by Honda dokázala pravidly stanovené limity dodržet a konkurovat také v tomto ohledu Mercedesu a Ferrari.

V letošním roce budeme mít o jeden závod navíc, což je dalších několik stovek kilometrů. Pravidla se přitom změnila jen kosmeticky – jezdec bude moci využít tři místo dvou MGU-K.

Foto: Marc Lacoste, CC BY-SA 4.0

Další článek: Podpis Verstappena hloupé sezóně nezabrání, myslí si Salo

17:13 | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
13:04 | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.
23. září | Podle AMuS by měl mít nové díly v Soči jen jeden z jezdců Racing Pointu – Lance Stroll.
23. září | Lewis Hamilton se dostal mezi 100 nejvlivnějších lidí dle časopisu Time. odkaz

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10