Hondě pomohli se spolehlivostí i kolegové od leteckých motorů

Honda od přechodu k Red Bullu udělala velké pokroky. Podle japonských médií se na tom podílela i divize, která staví letecké motory.
Hondě pomohli se spolehlivostí i kolegové od leteckých motorů

Helmut Marko, Christian Horner i Max Verstappen chválí Hondu prakticky v každém rozhovoru. Japonci udělali velké pokroky ve výkonu i spolehlivosti a jsou někde úplně jinde, než byli ještě v roce 2017 s McLarenem.

Honda měla svého času problémy mimo jiné s velkými vibracemi, které způsoboval hřídel připojený k MGU-K. Ten může podle pravidel dosáhnout až 125 000 otáček za minutu. Kvůli vibracím musela Honda snížit svůj výkon a navíc to mělo negativní vliv na spolehlivost.

Honda prozradila podrobnosti o vývoji v letošní sezóně. Chtěla začít se Spec 2

Honda prozradila podrobnosti o vývoji v letošní sezóně. Chtěla začít se Spec 2

Web RaceFans cituje informace japonské státní televize MHK, podle které Hondě pomohla jiná divize společnosti – konkrétně HondaJet. V případě proudových motorů je pochopitelně nutná maximální spolehlivost. 

Na základě mnohaletých zkušeností pomohli odborníci s HondaJet změnit velikost a tvar hřídele a jeho ložisek, aby se zlepšila stabilita při vysokých otáčkách.

Vylepšený motor ukázal svůj potenciál hned z kraje sezóny 2018. Pierre Gasly získal v Bahrajnu čtvrté místo s Toro Rosso, což byl nejlepší výsledek Hondy od návratu do F1 v roce 2015.

Krásné ženy a formule 1

Krásné ženy a formule 1

Reálná spolehlivost Hondy je nyní trochu ve hvězdách. V loňské sezóně sice Hondu nepotkalo příliš mnoho vážných technických problémů, ale i tak došlo k překročení počtu komponent u obou zákaznických týmů. Důvodem byl vývoj – Honda na základě požadavků Red Bullu představila více vývojových verzí své pohonné jednotky. V praxi jsme tak neměli možnost vidět, zda by Honda dokázala pravidly stanovené limity dodržet a konkurovat také v tomto ohledu Mercedesu a Ferrari.

V letošním roce budeme mít o jeden závod navíc, což je dalších několik stovek kilometrů. Pravidla se přitom změnila jen kosmeticky – jezdec bude moci využít tři místo dvou MGU-K.

Foto: Marc Lacoste, CC BY-SA 4.0

Další článek: Podpis Verstappena hloupé sezóně nezabrání, myslí si Salo

19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.
14:43 | Red Bull propustil zaměstnance, který v soukromých textových zprávách používal rasistické výrazy. Zprávy se poté dostaly na sociální sítě.
14:23 | F3: Kvalifikaci vyhrál Arthur Leclerc, Staněk 15.
12:39 | Fernando Alonso nasadil třetí MGU-H. Při nasazení čtvrtého přijde penalizace.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00