Honda z F1 zcela neodešla a už prý zvažuje návrat | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Honda z F1 zcela neodešla a už prý zvažuje návrat

Formule 1 pokračuje v přípravách nových pravidel pro pohonné jednotky. Kdo je nakonec bude stavět?

Honda na konci loňského roku formálně odešla z formule 1 a to přesto, že s Red Bullem získala titul. Japonská automobilka chtěla své zdroje přesunout na nové výzvy v automobilovém průmyslu – zejména tedy na elektrifikaci.

Red Bull založil novou firmu Red Bull Powertrains, do které zlákal mimo jiné velké množství inženýrů Mercedesu. Plán byl takový, že si Red Bull bude vyrábět pohonné jednotky sám. Honda bude tuto snahu na začátku podporovat, aby byl přechod hladký.

Nakonec to ale bylo jinak a Honda motory stále vyrábí v Japonsku a Red Bullu je prodává. O vývoj se starat nemusí, protože vývoj současných pohonných jednotek byl zmrazen.

Zdržení

F1 nyní řeší poskakování, technické směrnice a další témata. Trochu tak zapadlo, že se v zákulisí finalizují pravidla pro pohonné jednotky, které vstoupí do F1 v roce 2026.

Michael Schmidt z Auto Motor und Sport uvedl, že se měla nová pravidla schvalovat 29. června, ale nestane se tak. Důvodem má být „ego“ nového prezidenta FIA. Ten nechtěl nechat svého generálního tajemníka, aby určil datum. Stefano Domenicali dal FIA jasně najevo, že hlasování musí proběhnout brzy, jinak by Audi a Porsche mohli vycouvat.

Zdržení nemá být velké. Ze strany Komise F1 bude vše schváleno zřejmě v červenci. Pak musí hlasovat Světová rada motorsportu a to nejspíše na nějakém mimořádném setkání.

A kdo nové pohonné jednotky postaví? Kromě stávajících výrobců (Mercedes, Ferrari, Renault) to budou s největší pravděpodobností zmíněné značky z koncernu VW. Porsche naváže spolupráci s Red Bullem, Audi koupí Sauber. 

Podle Michaela Schmidta je však stále pravděpodobnější, že se vrátí také Honda. Komu by dodávala? Mohla by navázat (znovu) spolupráci s AlphaTauri nebo mít vlastní tým. 

Doporučujeme

Články odjinud