Honda z F1 odchází příliš brzy, myslí si Jamamoto

Šéf Hondy ve formuli 1 Masaši Jamamoto zastává názor, že japonská automobilka se z F1 rozhodla odejít příliš brzy a doufá, že se znovu vrátí.
Foto: Getty Images / Chris Graythen
Honda z F1 odchází příliš brzy, myslí si Jamamoto | Foto: Getty Images / Chris Graythen

V říjnu roku 2020 Honda oznámila, že po sezóně 2021 ukončí svůj program ve F1, kde sedm let dodávala pohonné jednotky nejprve McLarenu, a následně týmům AlphaTauri a Red Bull.

Red Bull si nyní bude pohonné jednotky stavět sám, ovšem za pomoci některých lidí, které získal od Hondy a dalších týmů, v nové divizi Red Bull Powertrains.

Po letech trápení s výkonností i spolehlivostí u McLarenu dosáhla Honda ve spolupráci s Red Bullem výrazného zlepšení a v loňské sezóně pro ni získal Max Verstappen jezdecký titul, když v posledním závodě v Abú Dhabí porazil Lewise Hamiltona.

Jamamoto odpověděl souhlasně na dotaz Autosportu, zda Honda odchází z F1 příliš brzy, když zrovna začala dosahovat mistrovských úspěchů.

Za úspěchem Hondy je podle Alonsa nová filozofie a správní lidé

Za úspěchem Hondy je podle Alonsa nová filozofie a správní lidé

„Osobně s tím souhlasím, ano. Je to ale samozřejmě firemní rozhodnutí a já chápu, jakým směrem se chce automobilka vydat, takže to nakonec musíme přijmout. Ale vždy máme představivost, takže doufáme, že se Honda jednoho dne vrátí do F1,“ řekl Jamamoto.

Z rozhodnutí Hondy je sice podle svých slov smutný, ziskem jezdeckého titulu ale podle Jamamota dosáhla svých cílů a z F1 tak neodchází s nedokončenou prací.

„Samozřejmě je to smutné, ale bylo to zřejmé už od října 2020 a tak jsme věděli, že v roce 2021 musíme tlačit. Zaujali jsme jiné myšlení a dívali se na to rozhodnutí z jiného pohledu, snažili jsme se dát maximum do toho období, které nám ještě zbývalo.

„Soustředili jsme se, abychom v našem posledním roce vyhráli mistrovství a myslím, že nyní jsme dokončili naši práci ve F1. Splnili jsme naše cíle, a to i v časovém rámci, který jsme si stanovili.

„Nejprve jsme byli partnery s Toro Rosso a o rok později přišel Red Bull. Naším a také jejich cílem bylo do tří let vyhrát šampionát. Přesně to se stalo v roce 2021, takže je to skvělý příběh, obzvlášť když jsme do toho vložili tolik úsilí.“

Honda se podle všeho chce držet Red Bullu do konce roku 2025

Honda se podle všeho chce držet Red Bullu do konce roku 2025

Honda bude i nadále poskytovat podporu Red Bullu v jeho snaze vyrábět si vlastní pohonné jednotky. Specifikace pro rok 2022 je přitom poslední, kterou navrhla Honda ve své továrně v Sakuře.

„Bude to Red Bull Powertrains a my jim poskytneme podporu, aby s AlphaTauri a Red Bullem dosáhli dobrých výsledků. Určitě to ale bude jiný vztah. Je to výzva, zároveň je ale fakt, že chtějí být silnějším, a ještě integrovanějším týmem tím, že budou mít vše v rámci firmy. Jako Honda je chceme s našimi zdroji co nejvíce podpořit, aby byl tento projekt úspěšný.“

Další článek: Alonso považuje za výhodu, že je nyní nejstarším pilotem ve F1

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
16. května | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00