Honda věří, že její ERS už dosahuje úrovně Mercedesu

Japonský dodavatel motorů dohnal svoji ztrátu v oblasti rekuperace energie.
Honda věří, že její ERS už dosahuje úrovně Mercedesu

Honda se domnívá, že její systém rekuperace energie již dosahuje výkonnostní úrovně Mercedesu.

ERS loni patřilo mezi největší slabiny japonské pohonné jednotky, což je důvod, proč se velká část mezisezónního vývoje soustředila právě na něj. Před letošní Velkou cenou Kanady jej navíc Honda podpořila úpravami turbodmychadla.

Zatímco loni se McLaren ani jednou v kvalifikaci nedostal do první desítky, v posledních čtyřech závodech dosavadního průběhu letošní sezóny tým postup do Q3 zaznamenal hned třikrát. Na kontě má přitom nyní už jen o tři body méně než za celou loňskou sezónu.

„Z pohledu systému rekuperace energie už jsme dosáhli svého cíle, už jsme na úrovni Mercedesu,“ řekl šéf oddělení Hondy pro formuli 1 Jusuke Hasegawa. „Výkonnost našeho rekuperačního systému už není příliš odlišná od předních týmů, jsem o tom silně přesvědčen.

Už teď rekuperujeme dvojnásobné množství energie než loni a dosahujeme špičkové úrovně. Nejsem schopen říct, zda jsme lepší než ostatní, ale asi se dá říci, že jsme na velice podobné úrovni.

Je úžasné, že jsme toho dosáhli za dva, tři roky, zatímco ostatní na to měli sedm až osm let.“

Je to lepší, říká Honda. Jezdci chtějí něco lepšího pro kvalifikaci

Je to lepší, říká Honda. Jezdci chtějí něco lepšího pro kvalifikaci

Honda má letos stále ještě k dispozici 12 vývojových žetonů, přičemž dosavadní vylepšení se netýkala samotného spalovacího motoru. Novinky prý letos rozhodně ještě přijdou, japonská značka by přitom ráda do konce roku zkusila dosáhnout i na stupně vítězů.

„Pořád je co zlepšovat, ale rozhodně se teď musíme soustředit spalovacímu motoru,“ řekl Hasegawa. „Naše nové díly ještě nejsou dost dobré, takže je nemůžeme nasadit. V některých individuálních testech pozorujeme určité benefity, ale nemůžeme to prokázat pro celý motor.

Nemáme dostatek času změnit všechno, nemáme ani dostatek žetonů, takže zkrátka představíme některé nové díly.“

K cílům Hondy pro zbytek letošní sezóny Hasegawa dodal: „Jedním je rozhodně lepší výkonnost, dalším je boj o stupně vítězů, mít aspoň tu šanci.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Mercedes vysvětlil, jak funguje během závodu rádiová komunikace

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10