Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

Rozhodnutí o odchodu Hondy z formule 1 bylo náhlé, svědčí o tom komplexní vývoj systému na rekuperaci kinetické energie, který Japonci v roce 2008 uskutečnili.
Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

Systémy na rekuperaci kinetické energie měly premiéru ve formuli 1 loni, takže v roce 2008 probíhal hektický vývoj těchto zařízení. Honda připravovala vlastní systém, ale nakonec se rozhodla z formule 1 odejít a svůj tým přenechala Rosu Brawnovi, který s ním v roce 2009 získal mistrovský titul, aniž by KERS nasadil.

Honda svůj systém začala poprvé testovat v dubnu 2008 při akceleraci na rovinkách, o měsíc později s ním už jezdila na okruhu Silverstone. Poslední testy uskutečnila v září v Jerezu. Přínos KERS měl činit 0,2 - 0,3 sekundy na kolo, přičemž maximální rychlost se zvýšila o 7 km/h, což na rovince znamenalo zisk 7,8 metru. Systém byl schopný uložit a znovu využít energii 324 kilojoulů, přičemž pravidla omezovala tuto hodnotu na 400 kilojoulů.

KERS Hondy měl zajímavé uspořádání, baterie byly uloženy v nose vozu a elektromotor spolu s řídící jednotkou v levé bočnici. Zatímco baterie měly svůj vlastní chladič, elektromotor využíval olej od motoru. Takové uspořádání mělo zajistit minimalizaci negativních dopadů na rozložení hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek

Diskuze (35) Další článek: Bernie Ecclestone se stal obětí loupežného přepadení
15:54 | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...
20. ledna | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.
20. ledna | odkaz
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.