Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

Rozhodnutí o odchodu Hondy z formule 1 bylo náhlé, svědčí o tom komplexní vývoj systému na rekuperaci kinetické energie, který Japonci v roce 2008 uskutečnili.
Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

Systémy na rekuperaci kinetické energie měly premiéru ve formuli 1 loni, takže v roce 2008 probíhal hektický vývoj těchto zařízení. Honda připravovala vlastní systém, ale nakonec se rozhodla z formule 1 odejít a svůj tým přenechala Rosu Brawnovi, který s ním v roce 2009 získal mistrovský titul, aniž by KERS nasadil.

Honda svůj systém začala poprvé testovat v dubnu 2008 při akceleraci na rovinkách, o měsíc později s ním už jezdila na okruhu Silverstone. Poslední testy uskutečnila v září v Jerezu. Přínos KERS měl činit 0,2 - 0,3 sekundy na kolo, přičemž maximální rychlost se zvýšila o 7 km/h, což na rovince znamenalo zisk 7,8 metru. Systém byl schopný uložit a znovu využít energii 324 kilojoulů, přičemž pravidla omezovala tuto hodnotu na 400 kilojoulů.

KERS Hondy měl zajímavé uspořádání, baterie byly uloženy v nose vozu a elektromotor spolu s řídící jednotkou v levé bočnici. Zatímco baterie měly svůj vlastní chladič, elektromotor využíval olej od motoru. Takové uspořádání mělo zajistit minimalizaci negativních dopadů na rozložení hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek

Diskuze (35) Další článek: Bernie Ecclestone se stal obětí loupežného přepadení
16. srpna | Alonso by se měl podle spekulací v následujících týdnech zúčastnit testu vozu IndyCar.
15. srpna | Podle některých spekulací oznámí McLaren v nejbližších dnech příchod Carlose Sainze.
14. srpna | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.

GP Belgie 2018

Pátek 24. srpna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. srpna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. srpna 2018
Závod 15.10