Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

Honda ukázala svůj KERS, baterie byly ukryté v nosu vozu

Rozhodnutí o odchodu Hondy z formule 1 bylo náhlé, svědčí o tom komplexní vývoj systému na rekuperaci kinetické energie, který Japonci v roce 2008 uskutečnili.

Systémy na rekuperaci kinetické energie měly premiéru ve formuli 1 loni, takže v roce 2008 probíhal hektický vývoj těchto zařízení. Honda připravovala vlastní systém, ale nakonec se rozhodla z formule 1 odejít a svůj tým přenechala Rosu Brawnovi, který s ním v roce 2009 získal mistrovský titul, aniž by KERS nasadil.

Honda svůj systém začala poprvé testovat v dubnu 2008 při akceleraci na rovinkách, o měsíc později s ním už jezdila na okruhu Silverstone. Poslední testy uskutečnila v září v Jerezu. Přínos KERS měl činit 0,2 - 0,3 sekundy na kolo, přičemž maximální rychlost se zvýšila o 7 km/h, což na rovince znamenalo zisk 7,8 metru. Systém byl schopný uložit a znovu využít energii 324 kilojoulů, přičemž pravidla omezovala tuto hodnotu na 400 kilojoulů.

KERS Hondy měl zajímavé uspořádání, baterie byly uloženy v nose vozu a elektromotor spolu s řídící jednotkou v levé bočnici. Zatímco baterie měly svůj vlastní chladič, elektromotor využíval olej od motoru. Takové uspořádání mělo zajistit minimalizaci negativních dopadů na rozložení hmotnosti.

Doporučujeme

Články odjinud