Honda svých cílů dosáhla, náš vůz nikoliv, říká šéf Toro Rosso

Honda svých cílů dosáhla, náš vůz nikoliv, říká šéf Toro Rosso

Horší výsledky Toro Rosso ke konci letošní sezóny formule 1 šéf týmu Franz Tost přikládá vozu STR13 spíše než pohonné jednotce Honda.

Honda po neúspěšné tříleté spolupráci s McLarenem od letošní sezóny začala dodávat své pohonné jednotky týmu Toro Rosso. Už ve druhém závodě v Bahrajnu přišel úspěch v podobě čtvrtého místa Pierra Gaslyho. Úspěch přineslo také vylepšení pohonné jednotky pro Velkou cenu Japonska, kdy v kvalifikaci obsadili jezdci Toro Rosso šesté a sedmé místo.

Na japonské Suzuce však Toro Rosso nakonec nebodovalo a v posledních osmi závodech sezóny získali Gasly s Brendonem Hartleyem pouze tři body.

„Já (před sezónou 2018) neměl žádný strach, protože z mého pohledu byla Honda už mnohem lepší, než si lidé mysleli vloni a naštěstí jsem měl pravdu, když jsem prohlásil, že očekávám celkem dobrou sezónu s Hondou,“ řekl Tost pro RACER.

„Samozřejmě to nikdy nebude jednoduché, protože je třeba udělat spoustu výzkumu a vývoje. Nakonec jsme však z pohledu Hondy dosáhli cílů. Problémy, které nyní máme, nejsou na straně pohonné jednotky, jsou na straně vozu,“ vysvětluje Tost.

„Musíme zlepšit výkonnost vozu. Nejsme příliš spokojeni s aerodynamickou stránkou našeho vozu a musíme udělat také něco po mechanické stránce. Jsme si toho vědomi a doufám, že půjdeme správným směrem. Musíme také lépe porozumět pneumatikám pro práci s nimi. Toto budou hlavní témata příští sezóny,“ vyjmenovává Tost hlavní slabiny týmu z Faenzy.

„Na speciálních okruzích jako Bahrajn, Monako a Budapešť, což znamená pomalejší okruhy s nejvyšším přítlakem a hyperměkkou sadou pneumatik, jsme ukázali opravdu dobrou výkonnost. To byly vrcholy sezóny. Měli jsme ale také pár závodů, kde jsme neukázali výkonnost, jakou jsme předpokládali. Řekl bych, že to byla vyvážená sezóna, ale s jejím výsledkem nejsem spokojen. Přeskládali jsme některá oddělení našeho týmu, protože musíme ukázat lepší výkonnost,“ připomíná Tost odchod technického ředitele Jamese Keye do McLarenu.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Doporučujeme

Články odjinud