Honda pracuje před svým odchodem z formule 1 na poslední specifikaci své pohonné jednotky.
V říjnu 2020 oznámila Honda svůj odchod z formule 1 na konci letošního roku, přičemž Red Bull potvrdil, že od příští sezóny převezme provoz a výrobu motorů Honda. Jejich vývoj nebude potřeba, protože v příštím roce dojde ke zmrazení vývoje.
Honda tak nyní pracuje v podstatě na finální verzi pohonné jednotky, se kterou budou oba týmy Red Bullu jezdit do doby, než ve F1 budou nové pohonné jednotky, což by mělo být v roce 2025, i když se spekuluje o ročním odkladu.
„V podstatě bude vycházet z letošního motoru, protože je ve srovnání s loňským poměrně nový,“ řekl výkonný ředitel Hondy Masaši Jamamoto pro RacingNews365.com.
„Je jiný a my ho upravíme tak, aby odpovídal novým předpisům pro příští rok. Bude to poslední homologace, takže děláme maximum pro zlepšení výkonu.“
Novými pravidly myslí Jamamoto nejspíše změny ve spalovacím motoru, které souvisí se zvýšením biosložky paliva z 5,75 % na 10 %.
„Po technické stránce budeme i nadále poskytovat maximální možnou podporu, aby byly oba týmy konkurenceschopné. Po marketingové stránce bude podpora minimální (ze strany Hondy).“
„Co se týče spolehlivosti a výkonu, jsme s Mercedesem téměř na stejné úrovni.“
„Po letošním roce projekt ukončíme a zaměříme se na uhlíkovou neutralitu a také na elektrické vozy,“ odpověděl Jamamoto na otázku, zda by se Honda mohla v budoucnu do F1 vrátit.
„Co se týče budoucnosti, máme od letošního dubna nového generálního ředitele, takže možná o něčem uvažuje, ale v tuto chvíli nemůžeme nic říct.“
„Hlavním důvodem je, že využíváme naše nejlepší inženýry z F1, abychom dohonili Mercedes. Chceme je však využít v elektrifikaci a také v projektu uhlíkové neutrality.“