Honda si pochvaluje lepší komunikaci s Toro Rosso než s McLarenem

Fernando Alonso S-fan____  |  23. 12. 2018 14:10

Aby se ten lahodný gulášek už někdy dovařil teda.
Zatím se jen připaluje.

Po přečtení zdejších příspěvků mám pár poznámek.
Vedení Hondy - manažer, který podcenil situaci, byl nahrazen krizovým manažerem (z principu dočasné) a nyní je stálé řízení.

K poznámkám testování a roky vývoje. Honda sice je v F1 pár let, ale - velmi důležité jsou najeté km. Vzhledem k počtu motorů v poli od jednotlivých výrobců se hendikep Hondy, pokud jde o km, dále zhoršoval i v průběhu 2018. Ostatní získají za sezónu daleko více dat z motorů, než Honda. A snad nikdo nepochybuje, že pro spolehlivost jsou klíčová data z co nejvíce km v reálu. Proto udělání testovacího týmu z TR je jediná možnost pro Hondu, jak aspoň trochu minimalizovat nedostatek km. Připomenu, že za McLaren nechtěl, aby Honda dodávala více týmům. Čímž Hondě dal do vínku opravdu komplikovanou situaci.

Možná si někdo všiml, že Red Bull stále dodává Hondě převodovky na testy. A to je něco, co McLaren nedělal. Dokonce ani nedával data o převodovkách. Takže na dynamometru OK, ale v reálu... Jenže je jasné, že rezonanční frekvence hnaného ústrojí včetně převodovky, které zpětně se dostávají do motoru, to je to, co nemohla mít Honda otestováno. Ale nyní Honda ladí celek - tj. motor a převodovku od RB dohromady. Jenže Mercedes, Ferrari a Renault to dělali už dávno, mnoho let zpět. Takže další silný hendikep Hondy, který musí urychleně dohnat.

Proto jsem také mírně skeptický k 1/2 sezóny 2019 v podání RB. Ale vzhledem ke schopnostem a odhodlání Hondy spojené s géniem Neweyem dává naději. Ale reálně až druhou polovinu sezóny.

T.E.CH  |  23. 12. 2018 15:10

Ano RB dává po zkušenostech s Hondou převodovky, protože zjistil, že Honda má problém na stolicích a v reálu je to jinak. To nebyl problém Mclarenu ale Hondy. Ta vždycky našla mrtě výkonu ale v reálu to pak buď nefungovalo a nebo nešlo použít.
Mclaren byl zvyklej holt na Mercedes a tam to holt dělali lépe..... Honda se učila, tak to bylo. Začínala na zelené louce a dle toho to vypadalo. Každej se poučí a vše vylepšuje, platí to i pro Hondu. IMHO u Hondy byl problém, že vývoj byl moc rychlej a dle toho vypadalo. Nakonec vybrovalo jim to hodně i letos, museli tlumit, tohle zvládnuté ještě nemají. Respektive, mají na to málo času a proto jdou na trať ne úplně vyladěné motory. Rozhodně si nemyslím, že by konkurence ladila na každou převodovku motor. Někdo to holt vyladit umí a dá tomu čas, druhý to buď neumi a nebo prostě tomu dal málo času.

Samozřejmě že Honda měla handicap, žetony, nepřipravené zázemí, nezkušené pracovníky, dalo by se toho vyjmenovat mrtě. Kultůra F1 jim dala těžce za vyučenou.

Taky proto podepsali s RB westernizaci, protože bylo jasné, že sami to nezvládnou a vůbec na tom není špatného, aby bylo jasno. Normalní stav v F1.

Ad motor a převodovky - chcete vyvolat dojem, že problematice rozumíte. Ale opak je pravdou. Když se navrhují osobní auta s vysokootáčkovými motory, pracuje se poněkud jinak než pokud jde o auta s obyčejným rozsahem otáček. Prostě motor se nedá vyvíjet bez převodovky, do čehož byla Honda tlačena. Navíc výhoda Mercedesu byla právě ve společném vývoji motoru a převodovky.
Ad McLaren a Mercedes - ano, motor už byl vyvíjen s převodovkou. Sice pro Mercedes, ale už to bylo lepší než motor vyvíjený bez převodovky. A to nepíšu o optimalizaci převodovky s ohledem na charakteristiku motoru, tuto výhodu mají pouze Mercedes, Ferrari a Renault. Nyní i RB. To se ale netýká motoru, i když také trochu.

T.E.CH  |  25. 12. 2018 12:02


A proč tedy HONDA NEVYVÍJELA motor s převodovkou. Nechcete mě namluvit, že by ji Mclaren nebyl schopen dodat převodovku, to je nesmysl.....jedině snad že by Honda neměla tu správnou stolici. Mclaren ji díky Mercedesu nikdy nepotřeboval, tak ji holt neměl....

Imho je to kapku jinak. Honda měla na všechno málo času a vždy se na nedostatek přišlo až na trati, nebyla zkušenost, nebylo porovnání....holt začínali od nuly, málo zkušeností, nezkušení pracovníci a nedostatek času na vývoj.

Jinak Mclaren spolupracoval s Mercedesem už někdy od roku 1996, takže nechápu to blekotaní k dané věci.

Mika Häkkinen Pražus  |  25. 12. 2018 13:53

Svým druhým příspěvkem tě Jirka dobře sestřelil. Ale tak hlavně že reaguješ na dva dny starý příspěvek s pocitem, že máš poslední slovo a s nadějí, že si toho snad nevšimne a neudělá z tebe zase ... - doplň si dle libosti. Tak blekotej dál Blekoto, to tvoje tlučení prázdné slámy se nikdy neomrzí.

T.E.CH  |  25. 12. 2018 16:15

Jo jasně sestřelil, kulové Hondašuline . Hlavně že sis přišel kopnout....bazarovej kowboji a k věci jako obvykle.... nic.

T.E.CH  |  25. 12. 2018 16:59

www.f1analisitecnica.com/2017/04/power-unit-honda-single-cylinder-test.html

Nech si to přeložit Hondašuline2. Velký problém bylo i HCCI.... Jyrka tady sice vzletně píše, ale vždy jen v módu Já (Honda) nic, já muzikant.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  26. 12. 2018 01:29

Samozřejmě že byl problém HCCI, když místo původního mobilu dostali tu srajdu od BP, a víš jak, motor se začíná stavět okolo paliva. Věřim, že ti to jednou docvakne.

Myslel jsem problémy vyššího levelu.
To, co je v článku, je běžná evoluce konstrukce. Mj. i právě znalosti šasi, zejména znalosti hnaných částí mají vliv i na věci popisované v článku.

Myslím si, že pro pochopení stačí, co je napsáno v níže uvedeném článku. Ukazuje to nejen to, že Honda neměla o autě McLaren pořádně ponětí, jinými slovy nevěděla, pro co staví motor, ale je otázkou, zda McLaren věděl, co vlastně má chtít od motoru. Ne ve smyslu základních charakteristik motoru, ale ve smyslu reakcí a motoru a šasi navzájem.

https://f1.sk/clanok/72565-tosta-po-prv...

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 27. 12. 2018 12:30

Pierre Gasly Ferda.  |  23. 12. 2018 13:47

Není se čemu divit, že spolupráce mezi Mekem a Hondou nakonec krachla.
Tentokráte ale poukáži na pohled Hondy.
Pro Hondu byl skutečným partnerem Ron Dennis, ale konec nastal když Rona odstranili.
A proč?
Stačí se trochu podívat do historie Japonska a také na současný nacionalismus. Dodnes Japonci pořádně neberou ani bělochy, ale díky dloholetému propojení s Evropou je už tolerují. Jenže tato tolerance k Mekáči skončila odchodem Rona, kdy se k moci v Meku dostali beduíni. Pro Japonce absolutně nepřijatelná záležitost, aby jednali s nějakými pro ně podřadnými Araby a ještě si od nich nechali poroučet a ještě na sebe házet špínu.
Prostě nastal totální konec a jinak by tomu nejspíše nebylo ani kdyby Honda neměla tak velké problémy.

T.E.CH  |  23. 12. 2018 13:55

Tak Honda podepsala RB westernizaci, takže na tom něco bude....

Pierre Gasly Ferda.  |  23. 12. 2018 14:02

Když se podíváš, že Japonci neuznávají ani jiné asijské národy, tak je to téměř tutovka.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  23. 12. 2018 14:51

Co se týče motorismu japonci na nějaký ideový boje prděj. Na co neprděj je slušnost, morálka, a fér chování.

Pierre Gasly Ferda.  |  23. 12. 2018 15:04

Jenže v tomto případě se jednalo o velice úzké vztahy, kde Honda poskytla nejen gigantické peníze, ale i nadstandartní podmínky a se zou se potázala.
Až se divím, že Mekáč nerozcupovala na malé kousíčky nevyšla z celou pravdou najevo.
Být Honda v rukou amíků, tak to by jsme se dozvěděli věci, že by se i skalním příznívcům Mekáče protáčely panenky.


1 2 3 4 5

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

16:36 | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
16:15 | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
21:35 | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.
17. září | Před 90 lety se narodil Stirling Moss

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10