Největší rozdíl ve spolupráci s McLarenem a Toro Rosso ve formuli 1 vidí šéf Hondy Masaši Jamamoto v mnohem lepší komunikaci.
Japonská automobilka se vrátila do formule 1 v roce 2015 jako výhradní dodavatel pohonných jednotek pro McLaren. Po třech letech neúspěšné spolupráce plné technických problémů a nedostatečné výkonnosti však přišlo ukončení partnerství.
Pro letošní sezónu Honda spojila síly s týmem Toro Rosso. Spolupráce přinesla osmé místo v Poháru konstruktérů a 33 bodů, což je o tři více, než Honda získala s McLarenem v roce 2017.
„Největší změna u Toro Rosso (v porovnání s McLarenem) je v tom, že v porovnání s minulostí byla s týmem mnohem lepší komunikace,“ řekl Jamamoto Autosportu.
„Výsledkem toho bylo po technické stránce lepší propojení mezi šasi a pohonnou jednotkou. Z pohledu samotného motoru jsme mohli vidět zlepšení spolehlivosti a výkonnosti. Nasadili jsme druhou a třetí specifikaci a postupně zlepšovali naši výkonnost. Byla to dobrá příprava pro příští rok,“ říká Jamamoto.
„Na začátku roku jsme měli nějaké problémy se spolehlivostí, docházelo ke zpoždění ve vývoji, nakonec se ale jak spolehlivost, tak výkonnost zlepšila,“ dodává.
Honda bude příští rok dodávat pohonné jednotky kromě Toro Rosso také Red Bullu, který ukončil svou spolupráci s Renaultem.
Jedno z vylepšení Honda přinesla pro Velkou cenu Kanady, které podle Jamamota ukázalo, že japonský výrobce motorů dokáže dělat velké kroky vpřed.
„Zlomová byla výkonnost v závodě v Kanadě. Dokázali jsme, že se umíme posunout dopředu na určitou úroveň a získali jsme důvěru Red Bullu. Poté jsme byli schopni v tom pokračovat, viděl to i Red Bull,“ říká Jamamoto.
„Myslím si, že náš vztah je poměrně stabilní a dobrý a získáváme si důvěru. Jsem nadšený a těším se na příští rok. Pokud se nám podaří podle plánu kompletně dokončit náš program pro příští rok, budeme mít s Red Bullem dobrý vztah i výsledky,“ věří.
Foto: Getty Images / Mark Thompson