Honda v letošní sezóně formule 1 plánuje nasadit o jedno vylepšení své pohonné jednotky navíc, ve kterém by se zaměřila na kvalifikační mód.
Japonský výrobce motorů od letošní sezóny dodává pohonné jednotky týmu Red Bull a také Toro Rosso, se kterým spolupracovalo již vloni. Hned první letošní závod přinesl úspěch, když Max Verstappen z Red Bullu skončil v Austrálii třetí.
V dosud posledním závodě v Rakousku Verstappen získal pro Hondu první vítězství po třinácti letech. Nizozemec se do závodu kvalifikoval na druhé pozici, po nepovedeném startu se ale propadl na osmé místo. Jeho Red Bull-Honda ale v závodě za sebou nechal jak Mercedes, tak i Ferrari, které Verstappen porazil přímým soubojem na trati.
Podle technického šéfa Hondy ve formuli 1 Tojoharu Tanabeho je lepší kvalifikační mód dalším krokem, zlepšit se ale Honda musí také v závodě.
„Náš motor se snažíme využívat jak jen to jde. Není snadné se okamžitě posunout vzhůru. Stále vyvíjíme, možná bude v další specifikaci nebo dalším vylepšení. Ale ne v dalším závodě!“ řekl Tanabe.
Ve Francii Honda nasadila třetí specifikaci své pohonné jednotky. Upravený spalovací motor a turbodmychadlo přinesly zlepšení výkonu a také spolehlivosti.
Na dotaz, zda je podle něj ztráta Hondy větší v kvalifikaci než v závodě, Tanabe řekl: „Ano, ve srovnání s ostatními vidíme větší ztrátu v kvalifikaci. V závodě jsme stále vzadu, ale ne tolik jako v kvalifikaci. Další krok, který musíme udělat, je na kvalifikačním módu, ale není to snadné.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene