Honda si myslí, že by byla dokázala dodávat pohonné jednotky i dalším týmům a bylo by to i výhodnější.
Když Red Bull nepochodil u Mercedesu a Ferrari, obrátil se také na Hondu. Ron Dennis ale možnost, že by Japonci dodávali pohonné jednotky Red Bullu, vetoval. Později svůj přístup obhajoval tím, že by Honda neměla kapacity dodávat dalšímu týmu, nebylo by to vhodné a on pouze přijal rozhodnutí, které bylo plně podporováno také Hondou.
Arai ale nyní říká, že by Honda mohla dodávat i dalším týmům.„ Vždy jsme otevření dodávání zákaznickým týmům,“ uvedl pro Autosport. „Pro roky 2017 a 2018 jsme vždy otevření.“
Případné dodávání dalším týmům by Japonci museli probrat s Wokingem. „Nemohu zabíhat do podrobností smlouvy, ale s týmem bychom to předem prodiskutovali. Pokud přijde žádost nebo pokud budeme přemýšlet o nabídce druhému nebo třetímu týmu, budeme to vždy otevřeně diskutovat s McLarenem.“
Více týmů znamená více auto a tedy i více dat. Bylo by dodávání pohonných jednotek dalším týmům výhodné a fungovala by pohonná jednotka v jiném voze? „Nemyslím si, protože koncept nulové velikosti je unikátní pro McLaren-Honda. Nevím, zda by taková pohonná jednotka fungovala u zákaznického týmu. U jedné věci jsem si ale jistý. Pokud bychom měli druhý tým, byl by pokrok ve spolehlivosti větší. Pokud jde o výkon, tak tam nevím,“ dodal Arai.
Foto: Getty Images / Clive Mason