Od minulé sezóny, kdy začalo Toro Rosso používat pohonné jednotky Honda, je Tost velkým podporovatelem japonského výrobce. I díky tomu se přejít k Honda od Renaultu rozhodl pro letošní sezónu také Red Bull.
Tost je s pokrokem Hondy velmi spokojen a od spolupráce Hondy s Red Bullem očekává velké věci.
„Splnili všechna očekávání, která jsem do nich vložil,“ řekl Tost. „A jsem si docela jistý, že stáhnou ztrátu na top týmy a že Red Bull Racing s nimi bude schopen vyhrávat závody. Z této spolupráce získáme mnoho výhod i my,“ dodal.
Dohoda o dodávce pohonných jednotek pro Toro Rosso byla pro sezónu 2018 uzavřena celkem pozdě. Tým proto musel při návrhu vozu dělat kompromisy, s letošním modelem STR14 je však podle Tosta situace mnohem lepší.
„Když se podíváte na vůz a na to, jak je pohonná jednotka uložena, tak je to velký krok vpřed. Ze strany inženýrství to byl velký krok, protože jsme měli mnohem více času a spolupráce s Hondou a RBT (Red Bull Technologies) byla opravdu dobrá. Z tohoto pohledu jsme velmi dobře organizovaní,“ pochvaluje si Tost.
Aby mohla Honda vyvíjet a testovat v rámci sezóny, měnilo Toro Rosso velmi často komponenty pohonné jednotky, což s sebou přineslo spoustu penalizací na startovním roštu. Tost věří, že letos bude penalizací méně.
„V roce 2018 jsme od samotného začátku věděli, že jde o vývojový proces, kterým musíme projít, a to jsme udělali. Mezitím Honda dosáhla velmi vysoké úrovně jak na straně spolehlivosti, tak z pohledu výkonnosti a neočekávám, že v tomto roce nebude tolik změn v motoru,“ říká.
„Nyní jsme v roce 2019 a chceme vidět více ovoce z té tvrdé práce, kterou obě strany v loňském roce odvedly. Proto očekávám pro Toro Rosso a Hondu úspěšnou sezónu,“ uzavírá.
Foto: Getty Images / Peter Fox