Honda prý čeká s nasazením upgradů na FIA

Podle Auto Motor und Sport čeká Honda s nasazením upraveného motoru na rozhodnutí FIA.
Honda prý čeká s nasazením upgradů na FIA

Podle dohody Strategické skupiny dostanou všichni noví dodavatelé motorů bonus – v první sezóně mohou nasadit beztrestně o jeden motor navíc (tedy pět). Vychází to i z toho, že Mercedes, Ferrari a Renault v první sezóně také mohli nasadit pět pohonných jednotek.

Tohle nové pravidlo se vztahuje retroaktivně i na Hondu. Ta už ovšem nasadila páté a dokonce i šesté části pohonné jednotky. O bonus jedné pohonné jednotky ale nepřijde.

Změnu musí, jako každou úpravu pravidel, schválit Světová rada motorsportu. Ta by o tom měla jednat v Mexico City tento týden. Podle Auto Motor und Sport čeká Honda právě na toto rozhodnutí. Pokud bude kladné, nasadí v Maďarsku upravený motor. Pokud bude negativní (což není moc reálné), tak jeho premiéru odloží do Spa.

Zatímco první žetony využila Honda podle AMuS na turbo, nyní hodlá utratit další tři na oblast spalování. Po této změně zůstanou Hondě ještě 4 žetony.

Stále se vedou diskuse o tom, že by se Renaultu a Hondě mělo nějak pomoci dohnat ztrátu. Není jasné, jak to ale proběhne. Jednou z možností je přidělit jim více žetonů – pro příští rok jich mají mít výrobci 25. Rob White z Renaultu ale říká, že problémem není počet žetonů ale jejich implementace.

Stále je ve hře možnost, že motory pro příští rok budou zmrazeny už na konci února. Pokud k tomu nedojde, nedojde k tomu pro nikoho.

Pak je zde počet žetonů. Renaultu a Hondě by více žetonů nepomohlo. Žetonů je dost k velmi radikálním změnám – vždyť celé spalování změníte s třemi žetony. Problém je spíše s tím, že se postupně zvětšuje počet oblastí (komponent), na kterých se již pracovat nesmí. Renault a Honda by se tak teoreticky mohli dočkat souhlasu pracovat i v těchto zakázaných vodách.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Vandoorne: V F1 nemá nikdo nic jisté