Honda prozradila podrobnosti o vývoji letošní pohonné jednotky, se kterou Red Bull získal tři vítězství.
Honda se v letošní sezóně konečně dočkala pódií i vítězství. V průběhu sezóny nasadila celkem čtyři specifikace, což se projevilo také v počtu penalizací za překročení pohonné jednotky:
- Spec 1: úvodní specifikace
- Spec 2 (Baku): spolehlivost
- Spec 3 (Francie): nové turbo, větší výkon
- Spec 4 (po letní přestávce): větší výkon
„Pro vývoj pohonných jednotek máme seznam a priority,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro Autosport.
Tanebe přiznal, že Honda chtěla původně začít sezónu s tím, co nakonec byla Specifikace 2, kterou Japonci nasadili v Baku.
„Měli jsme trochu zpoždění v nasazení Spec 2. Chtěli jsme začít se Spec 2. Je to jen výsledek vývoje pohonné jednotky.“
„Během této sezóny jsme začali se Spec 1 a Spec 2 byla menším krokem,“ řekl Tanebe. „Potom jsme přistoupili ke Spec 3, která byla větším krokem, než než byl rozdíl mezi Spec 1 a Spec 2. A pak byla Spec 4, která byla zase větší krok, než rozdíl mezi Spec 2 až Spec 3.“
S vývojem v průběhu sezóny je Honda spokojená. Ředitel Hondy ve F1 Masaši Jamamoto řekl, že Red Bull letos pomohl Hondě dosáhnout cílů.
„Od Spec 1 po Spec 4 šlo vše hladce podle plánu. Můžeme říct, že dobrý tým Red Bull a velmi dobrý jezdec Max Verstappen, který nám dává velmi dobrou zpětnou vazbu, podpořili náš vývoj a umožnili plynulejší postup.“
Foto: Getty Images / Clive Mason