Honda prozradila detaily o změnách letošní pohonné jednotky | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Honda prozradila detaily o změnách letošní pohonné jednotky

Zatím to vypadá, že Red Bull letos bude bojovat s Mercedesem o tituly. Za části zlepšení je i pohonná jednotka Hondy.

Honda uveřejnila podrobnosti o změnách, které provedla na letošní pohonné jednotce. Podle některých jde možná o nejlepší pohonnou jednotku na startovním roštu, což je patrné nejen z formy Red Bullu ale možná ještě více ze zlepšení AlphaTauri. 

„Původním plánem bylo zavést tuto novou verzi pohonné jednotky v letošním roce,“ řekl šéf vývoje Hondy Jasuaki Asaki. „Ale pak bylo z různých důvodů rozhodnuto, že nebudeme pokračovat v práci na této zcela nové pohonné jednotce."

„Došlo však ke změně v tomto rozhodnutí, když Honda oznámila, že opustí F1. Šel jsem k prezidentovi Hačigovi a řekl mu, že bychom skutečně rádi implementovali tuto novou strukturu pohonné jednotky pro náš poslední rok ve sportu. On tuto žádost přijal.“

image.png
Foto: Honda

Podle Hondy nebylo snadné motor předělat a to nejen kvůli rozsáhlým změnám ale také kvůli omezenému času – měli na to zhruba půl roku.

„Nejprve jsme změnili design vačkového hřídele tak, aby byl mnohem kompaktnější, a také jsme snížili jeho pozici, takže je blíže k zemi.“ 

„Rovněž jsme museli změnit úhel ventilu. Hlavním cílem těchto změn bylo zlepšit účinnost spalování. K tomu jsme museli změnit úhel ventilu, což znamenalo změnit také váčkový hřídel.“

„Také jsme museli udělat spodní kryt hlavy nižší a kompaktnější, což znamená, že způsob, jakým přes něj proudí vzduch, je mnohem lepší. A také jsme snížili těžiště spalovacího motoru.“

image.png
Foto: Honda

„Další věc, kterou jsme změnili, je vzdálenost mezi válci, díky čemuž je samotný motor kratší a menší.“

Honda musela také řešit důsledky zlepšení účinnosti spalování, kvůli kterému se změnilo množství energie, kterou lze uložit. 

„Věřím, že jsme dokázali realizovat vše, co musíme, abychom mohli konkurovat Mercedesu. Hodně jsme spolupracovali s Red Bullem, abychom zajistili, že z tohoto nového kompaktního motoru dokážeme vytěžit maximum.“

„Je to poprvé, co jsme šli tak daleko, že jsme změnili strukturu samotné pohonné jednotky, ale myslím, že největší výzva, kterou jsme doposud měli, byla dříve v době spolupráce s McLarenem, kdy jsme udělali velké změny v MGU-H, změnili jsme umístění kompresoru a turbíny. Myslím, že největším výzvám jsme čelili tehdy.“

Doporučujeme

Články odjinud