Honda: Příliš mnoho vzájemného respektu vedlo u McLarenu k problémům v komunikaci

Až příliš velké množství respektu z obou stran bylo podle zástupců Hondy jedním z důvodů, proč dosud poslední spojení japonské automobilky s týmem McLaren nevedlo k úspěchu ve formuli 1.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Honda: Příliš mnoho vzájemného respektu vedlo u McLarenu k problémům v komunikaci | Foto: Getty Images / Clive Mason

Spojení McLarenu a Hondy bylo velmi úspěšné na konci 80. a na začátku 90. let, než se v roce 1992 rozdělilo. Honda se s McLarenem opět spojila v roce 2015, kdy vyvinula hybridní pohonnou jednotku.

Partnerství ale skončilo předčasně po třech nevydařených sezónách, ve kterých nepřišel výrazný úspěch, ale Honda se potýkala s řadou problémů s výkonností i spolehlivostí.

Příběh Hondy ve formuli 1: McLaren

Příběh Hondy ve formuli 1: McLaren

Honda se přesunula k Toro Rosso (nyní AlphaTauri), zatímco McLaren začal odebírat pohonné jednotky od Renaultu.

Honda i McLaren připouští, že problémem v jejich vztahu byla komunikace. Podle šéfa Hondy ve F1 Masašiho Jamamota byl jedním z důvodů neúspěchu také příliš velký vzájemný respekt.

„V dobách McLaranu jsme se toho od nich spoustu naučili, myslíme si ale, že tam panoval až příliš velký vzájemný respekt. Možná proto byl trochu problém v komunikaci a je škoda, že projekt nedopadl dobře,“ řekl Jamamoto.

Poté, co rok dodávala Honda pohonné jednotky jen pro Toro Rosso, začala v roce 2019 spolupráce také s Red Bullem. Vzájemné tříleté partnerství vyvrcholilo letos ziskem titulu Maxe Verstappena v hodnocení jezdců.

Red Bull bude s Hondou spolupracovat také v příštím roce

Red Bull bude s Hondou spolupracovat také v příštím roce

Honda se již dříve rozhodla, že po této sezóně opustí F1 a Red Bull si začne motory vyrábět sám. I přes letošní úspěch Honda podle Jamamota nezvažovala své setrvání.

„Opustit F1 bylo pro Hondu velké rozhodnutí. Ačkoliv jsme letos dosáhli velkých výsledků, nikdy jsme nemluvili o tom, že zůstaneme.“

Nejlepší vzpomínky přitom Jamamoto bude mít na rok 2019. „Nejlepším momentem pro mě byla Velká cena Austrálie 2019, kdy jsme získali první stupně vítězů s Red Bull Racing. A samozřejmě také Rakousko 2019, první vítězství s Red Bullem,“ dodal.

Další článek: Bottas hodnotí své působení u Mercedesu. Nejlepší závod byla Austrálie 2019