Honda přepracuje pohonnou jednotku po vzoru Mercedesu

Honda předělává svou pohonnou jednotku. To je oficiální informace. Nyní se objevily spekulace, že Japonci okopírují koncept Mercedesu.
Honda přepracuje pohonnou jednotku po vzoru Mercedesu

Byl to přímo McLaren, kdo potvrdil před pár dny, že Honda předělává svou pohonnou jednotku. McLaren opouští svou původní koncepci „size zero“, i když podle dostupných informací pouze částečně a zadní část vozu zůstane do značné míry stále velmi „štíhlá“.

Honda může předělat svou pohonnou jednotku jakkoliv uzná za vhodné, protože žetonový systém byl od letošního roku zrušen.

Podle Franca Nugnese jdou Japonci cestou Mercedesu. Kompresor tak bude umístěn na jednom konci motoru a turbína na druhém. Oba prvky pak bude spojovat hřídel, která je umístěná mezi „V“.

Honda se snaží také zapracovat na spalování. Podobně jako Ferrari chystá vstřikovací systém multi-jet.

Výrobci budou moci pohonnou jednotku bez omezení vyvíjet také v průběhu sezóny. Jediným omezením bude počet kusů komponent na jezdce – letos lze bez penalizací využít pouze 4 kusy. 

Související:

Analýza (dosavadní) pohonné jednotky Honda

Analýza (dosavadní) pohonné jednotky Honda

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (85) Další článek: Simulace odhalují, že motory budou letos hrát opět klíčovou roli
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10