Honda přepracovala pohonnou jednotku

Hodna představí pro sezónu 2017 kompletně přepracovanou pohonnou jednotku. Zřejmě se bude jednat o konec koncepce „size-zero“.
Honda přepracovala pohonnou jednotku

Již několik měsíců prosakovaly na povrch nejrůznější neoficiální informace o plánovaných změnách ve vývoji pohonné jednotky Honda. Oficiálního potvrzení těchto změn jsme se ale dočkali až nyní.

Japonská značka vstoupila v roce 2015 do Formule 1 s koncepcí pohonné jednotky „size-zero“, od které si vedení Hondy mnoho slibovalo. Poměrně brzy se však začaly projevovat stinné stránky této koncepce. Hlavním problémem nového motoru bylo velmi malé turbodmychadlo a kompresor. Tyto komponenty umístila Honda, na rozdíl od ostatních výrobců, do stísněného „V“ prostoru uvnitř motoru. Ostatní automobilky přitom turbodmychadlo a kompresor umisťují mimo tento prostor.

Kupříkladu konkurenční Mercedes řeší tento problém umístěním kompresoru na jeden konec a umístěním turbodmychadla na druhý konec pohonné jednotky.

O změnách pohonné jednotky promluvil v rozhovoru na internetových stránkách McLarenu i technický ředitel Hondy Tim Goss. Podle něj došlo skutečně k radikálním změnám, které by měly Hondě pomoci dohnat Mercedes. Japonskému výrobci rovněž hraje do karet zrušení systému vývojových žetonů.

„Systém žetonů sloužících pro vývoj motorů, který platil v posledních několika sezónách, byl zrušen. Pro nadcházející sezónu jsme vypracovali nový návrh pohonné jednotky, od kterého si slibujeme větší výkon. Nový motor vychází z našich poznatků z posledních dvou let, je však navržen speciálně pro sezónu 2017,“ řekl Goss pro stránky McLarenu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kdo ukáže nový vůz jako první? Do čela se dostal Renault

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.