Honda přejmenovala motory a diví se Mercedesu, že v Baku nasadil nové komponenty

Výrobci pohonných jednotek Mercedes a Ferrari nasadili v Baku nové komponenty pohonných jednotek svým továrním i zákaznickým vozům. Hondu to překvapilo.

„Z pohledu Hondy by mě zajímalo, proč v Baku nasadili novou pohonnou jednotku,“ řekl technický šéf Hondy Tojoharu Tanebe pro The Race. 

„Plánovaný počet závodů je 23. Je to jednoduché: jeden ICE (spalovací motor, pozn. redakce) musí vydržet sedm nebo osm závodů. Baku byl teprve šestý. Myslím, že v předchozích letech používali své motory déle než my, takže netuším, proč tomu tak nebylo i nyní.“

Postavte si vůz Red Bull RB16B z papíru

Postavte si vůz Red Bull RB16B z papíru

Ke slovům technického šéfa Hondy je potřeba dodat, že Mercedes a Ferrari budou moci „první“ pohonnou jednotku nyní používat v pátečních trénincích, čímž trochu uleví závodní pohonné jednotce. Případně lze starší motor nasadit na okruzích, které jsou na výkon méně citlivé, což je třeba případ Maďarska. 

Tanabe své rozhodnutí zdůvodňuje tím, že v prvních závodech sezóny neměla Honda žádné větší problémy. Jediná komplikace se objevila v Baku u vozu Pierra Gaslyho. 

Ukazuje to, že Honda výrazně zlepšila spolehlivost a je v tomto ohledu na úrovni ostatních. V minulosti byla spotřeba motorů u Hondy velmi vysoká. Před dvěma tety nasadili Japonci nový motor právě v Baku, ale tehdy šlo o čtvrtý závod sezóny.

„Od prvního do šestého závodu jsme neměli žádný větší problém,“ říká Tanabe. „Gasly možná jeden měl, ale obecně jsme odjeli šest závodů bez jakéhokoli většího problému, pokud jde o spalovací motor.“

„Spolehlivost se tedy oproti předchozím letům výrazně zlepšila. V loňském roce byl trochu jiný harmonogram, takže není dobré to přímo srovnávat, ale ve srovnání s rokem 2019 se cítím mnohem lépe, co se týče spolehlivosti a výkonu letošní pohonné jednotky.“

„Podrobnosti o Gaslyho motoru prozkoumáme. V průběhu závodu nám trochu vypadl výkon. Není to nic zásadního, ale z pohledu jezdce nebo týmu jsou dva, tři kilowatty obrovské!“

„Když se ohlédneme zpět na celou dobu, kdy jsme se účastnili hybridní éry formule 1, naše výkony byly... co říci? Vzpomeňte si na výkony Hondy! Nyní jsme dosáhli na vrchol v obou šampionátech. Náš výkon jsme tedy velmi zlepšili.“

„Je za námi teprve třetina sezony. Rozdíl je jen pár bodů, ale to, že jsme dosáhli tohoto umístění, je dobré pro lidi z Hondy, lidi z projektu formule 1 i pro tým.“

Nový název

Předpokládá se, že Honda nasadí nový motor o tomto víkendu. Už ve čtvrtek potvrdila, že ho přejmenuje na Honda e:Technology. Nová loga se objeví na vozech obou týmů.

„Honda e:Technology označuje technologii elektrifikace společnosti Honda, kterou používá napříč svým sortimentem motocyklů, automobilů a energetických produktů,“ uvádí Japonský výrobce.

„Stejná technologie je použita také v komponentech motoru Honda F1, jako jsou MGU-K a MGU-H.“

Honda tak jde podobnou cestou jako Alpine, který oficiálně jezdí s motorem Renault E-Tech.

Pohonné jednotky před GP Francie

Jezdec Tým Motor ICE TC MGU-H MGU-K ES CE EX
Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Max Verstappen Red Bull Honda 1 1 1 1 1 1 2
Sergio Pérez Red Bull Honda 1 1 1 1 2 2 2
Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Lando Norris McLaren Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Lance Stroll Aston Martin Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Fernando Alonso Alpine Renault 1 1 1 1 1 1 5
Esteban Ocon Alpine Renault 1 1 1 1 1 1 4
Charles Leclerc Ferrari Ferrari 2 2 2 2 1 1 3
Carlos Sainz Ferrari Ferrari 2 2 2 2 1 1 3
Júki Cunoda AlphaTauri Honda 2 2 2 2 3 3 3
Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1 1 1 1 2 2 2
Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 2 2 2 1 1 1 3
Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 2 2 2 1 1 1 3
Nikita Mazepin Haas Ferrari 2 2 2 1 1 2 3
Mick Schumacher Haas Ferrari 2 2 2 1 1 1 3
George Russell Williams Mercedes 2 2 2 2 1 1 2
Nicholas Latifi Williams Mercedes 2 2 2 2 1 1 2

Zkratky: 

  • ICE: spalovací motor
  • TC: turbodmychadlo
  • MGU-K: motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie
  • MGU-H: motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie
  • ES: úložiště energie (baterie)
  • CE: řídicí elektronika pohonné jednotky  
  • EX: výfukový systém

Povolené počty komponent pohonné jednotky

  • ICE, MGU-H, MGU-K, TC: 3 kusy
  • ES, CE: 2 kusy
  • EX: 8 kusů
Váš názor Další článek: Aston Martin posiluje. Technickým ředitelem se stane Luca Furbatto