Na výsledcích Maxe Verstappena z poslední doby má mít podíl také nová baterie, kterou Honda vyvinula.
Pravidla povolují, aby každá součást pohonné jednotky byla jednou za sezónu vylepšena –načasování těchto vylepšení je na uvážení jednotlivých výrobců. Většina nasadila část nebo veškerá vylepšení už na začátku sezóny. Ferrari chystá druhou část svých vylepšení na nejbližší závody a má se jednat o hybridní část pohonné jednotky.
Honda nedávno nasadila baterii (Energy Store, ES). „Nová ES byla vyvinuta v rámci několikaletého projektu, jehož cílem bylo spojit zlepšení energetické účinnosti s výrazným snížením hmotnosti,“ řekl šéf vývoje pohonných jednotek Hondy F1 Jasuaki Asaki.
„V sezóně, která bude pro Hondu v tomto sportu poslední, se podařilo představit novou ES – vybavenou lehčím, nízkoodporovým, vysoce účinným a velmi výkonným bateriovým článkem a to právě včas před začátkem druhé poloviny sezóny.“
K dosažení konečného cíle
„Uvědomovali jsme si, že abychom dosáhli konečného cíle, kterým je porážka Mercedesu a vítězství v šampionátu před odchodem z F1 na konci sezóny 2021, je třeba zvýšit výkon. Proto byl plán vývoje nové ES podstatně posunut z původního cíle, kterým byl rok 2022, na nasazení v průběhu sezóny 2021.“
Novou baterii dostal Max Verstappen při Velké ceně Belgie a získal pole position. Závod se nakonec v podstatě nejel, ale Verstappen získal poloviční body za „vítězství“. V Zandvoortu, o kterém se spekulovalo, že by mohl sedět Mercedesu, získal další pole position a poměrně dominantní vítězství.
V Monze startoval Verstappen opět pole position, ale závod skončil kolizí s Hamiltonem.
Podle Hondy ovlivnila nová baterie i samotný vůz. Nižší hmotnost znamená, že tým může použít závaží. Red Bull tak mohl optimalizovat rozložení hmotnosti.
„Na ES je kladena řada jedinečných požadavků, protože se jedná o vysokonapěťovou a vysoce výkonnou komponentu, jejíž vývoj vyžaduje specializované vybavení. Když k tomu připočteme certifikaci, která je nutná pro leteckou přepravu, a požadované bezpečnostní testy pro případ, že by došlo k havárii v závodě, je doba realizace ES mnohem delší než u mnoha jiných komponent pohonné jednotky,“ uvedla Honda.
Vývoj šampionátu z pohledu Verstappena
Grand Prix |
VER |
HAM |
Náskok / Ztráta |
Brahrajnu |
18 |
25 |
-7 |
Emilia Romagna |
25 |
19 |
-1 |
Portugalska |
18 |
25 |
-8 |
Španělska |
19 |
25 |
-14 |
Monaka |
25 |
7 |
+4 |
Ázerbájdžánu |
|
|
+4 |
Francie |
26 |
18 |
+12 |
Štýrska |
25 |
19 |
+18 |
Rakouska |
26 |
12 |
+32 |
Velké Británie* |
3 |
27 |
+8 |
Maďarska |
2 |
18 |
-8 |
Belgie |
12.5 |
7.5 |
-3 |
Nizozemska |
25 |
19 |
+3 |
Itálie* |
2 |
0 |
+5 |
* sprinty