Podle japonské automobilky jde vývoj jejího motoru, který bude od roku 2026 využívat Aston Martin, podle plánu.
V roce 2026 vstoupí F1 do éry nových pravidel týkajících se pohonných jednotek (PJ). Budoucí generace motorů v královně motorsportu bude specifická především tím, že 50 procent výkonu PJ bude generováno „elektronickou složkou“.
Jedním z výrobců, kteří se na přechod na nové motory připravují, je i Honda, jež bude od sezony 2026 dodavatelem týmu Aston Martin.
Podle prezidenta závodní divize Hondy (HRC) probíhá vývoj nové PJ zatím bez zásadnějších problémů.
„Zatím vše probíhá podle plánu. Samozřejmě nemůžeme zacházet do úplných detailů, ale vše odpovídá našim vlastním očekáváním,“ uvedl prezident HRC Kodži Watanabe, kterého cituje Autosport.
„Zpočátku se zaměřujeme na elektrickou stránku motoru, takže se nyní soustředíme hlavně na elektrické části motoru a na baterii. Tato práce je zcela v souladu s našimi vlastními cíli. Souběžně ale samozřejmě vyvíjíme spalovací motor, ale v této fázi se ještě nejedná o motor V6, nýbrž o jednoválec,“ vysvětil šéf Hondy pro motorsport.