Honda na tom nebyla tak špatně, jak se říkalo, myslí si Tost

Toro Rosso si zatím spolupráci s Hondou pochvaluje. Během zimy podle Tosta udělala Honda kus práce.
Honda na tom nebyla tak špatně, jak se říkalo, myslí si Tost

„Toro Rosso bylo v kontaktu s Hondou od roku 2014,“ řekl Tost pro RaceFans.

Italský tým měl vloni ke konci sezóny velké problémy s Renaultem. Docházely díly, tým čelil jedné penalizaci za druhou i technickým problémům a obě strany se navzájem obviňovaly. „Nejsem si jistý, zda bychom mohli pokračovat s Renaultem poté, co se vloni stalo,“ řekl Tost. 

Nyní už je Toro Rosso s Hondou a v testech odjelo slušnou porci kol. „Nejsem tak překvapený, protože jsem byl přesvědčený, že Honda je v mnohem lepší pozici, než se vloni říkalo. Kromě toho Honda v zimních měsících pracovala na výkonu i spolehlivosti. Zatím odvádí dobrou práci a s touto spoluprací jsme spokojeni.“

Alonso je připraven zatleskat Hondě, ale nemyslí si, že bude k čemu

Alonso je připraven zatleskat Hondě, ale nemyslí si, že bude k čemu

Spolupráci s Japonci si Toro Rosso pochvaluje i z jednoho praktického důvodu. Po 13 let byl tým vždy jen zákazníkem. Dnes je v pozici téměř továrního týmu, což znamená, že motor může být uzpůsoben tak, aby zapadl do šasi co nejlépe.

„Jsou to velmi důležité faktory pro výkon vozu, protože to ovlivňuje rozložení hmotnosti, aerodynamiku a mechanickou stránku.“

Tost zatím neví, jaké cíle si má Toro Rosso stanovit. Vloni bojovalo o šesté místo. „Naše vývojové kroky byly opět dobré, ale ne tak dobré, jako u našich přímých konkurentů. A měli jsme příliš mnoho problémů se spolehlivosti, které nebyly na naší straně.“

Honda může letos dohnat Renault, věří Key

Honda může letos dohnat Renault, věří Key

„Letos máme nové auto, novou pohonnou jednotku, dva nové jezdce, nové pneumatiky. Musíme to zjistit. Po prvních třech závodech budeme mít lepší obrázek. Toro Rosso však musí být v pozici, ve které bude bojovat v přední části středu pole.“

Foto: Getty Images / Patrik Lundin 

Diskuze (26) Další článek: Dilema letošní sezóny: tři nebo čtyři motory?
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10